Marx.ba
Godišnji Sharp Tech-Day događaj, koji će se održati 17. i 18. septembra u Tokiju s više od 50 tehnoloških tema, ove godine donosi neočekivane novosti vezane, ne za zaslone ili televizore, već za električna vozila. Uz inovacije kao što su pametne naočale sposobne prikazivati AI-prevedeni tekst izgovorenih stranih jezika, Sharp najavljuje planove kompanije za ulazak na tržište električnih vozila.
Sharp Corporation, koja se dosad nije bavila vozilima, djeluje u raznolikim područjima tehnološke industrije i obuhvata širok spektar proizvoda i usluga. Poznati su po potrošačkoj elektronici, uključujući televizore, audio opremu i kućanske aparate, kao i po proizvodnji uredske opreme poput fotokopirnih uređaja i pisača. Značajan dio poslovanja Sharpa usmjeren je na razvoj i proizvodnju solarnih ploča i energetskih rješenja. Također su aktivni u sektoru mobilnih uređaja i komunikacijske opreme. Sharp je posebno cijenjen zbog svojih inovacija u području LCD zaslona i komponenti, što čini ključni dio njihovog poslovanja. Konačno, kompanija je uključena u proizvodnju poluvodiča i drugih elektroničkih komponenti, što im omogućuje vertikalnu integraciju i kontrolu nad ključnim aspektima njihovih proizvoda.
U najavi tehnološkog događaja vijest je potvrdio glavni tehnički direktor Sharpa, Mototaka Taneya, koji je govorio o saradnji s preduzećem Hon Hai Precision Industry, poznatijim kao Foxconn, koji je 2016. godine preuzeo većinski udio u Sharpu. Iako specifične uloge Sharpa i Hon Haia u ovom projektu još nisu definirane, kompanija ne isključuje mogućnost razvoja vlastitog električnog vozila.
Da je Sharp ozbiljan oko električnih vozila potvrđuje i predstavljanje konceptualnog električnog vozila nazvano LDK+, razvijeno u saradnji s Hon Haiom i startupom Folofly iz Kyota. Model koristi AIoT tehnologiju CE-LLM, koja kombinira umjetnu inteligenciju (AI) i Internet uređaje (IoT), u kategoriji “pametnih” vozila koja je zastupljena na događaju.
LDK+ bit će opremljen solarnim ćelijama i baterijama za pohranu energije, a njegov AI sistem moći će upravljati i električnom energijom vlasnikovog doma, integrirajući vozilo u širi ekosistem življenja.
Jedan od elemenata LDK+ koncepta je veliki LCD zaslon montiran u zadnjem dijelu vozila. Zadnja sjedišta se rotiraju unazad. Kada se vrata zatvore, zasloni od tekućih kristala na oba bočna prozora se zatvaraju i stvaraju privatni prostor.
Na temelju informacija koje AI uči iz kućanskih aparata u svakodnevnom životu, automatski se prilagođava klimatizacija i osvjetljenje prema vlasnikovim preferencijama. Tako se ovo električno vozilo može transformirati u mobilnu kino dvoranu, dječju igraonicu ili dvoranu za video sastanke.
Mototaka Taneya objasnio je filozofiju iza ovog koncepta na konferenciji za novinare: “Električno vozilo smatramo dodatnom prostorijom, a ‘LDK+’ je osmišljen da stvara vrijednost čak i kada vozilo miruje.”
Sharp planira iskoristiti svoje bogato iskustvo u područjima poput senzora i umjetne inteligencije kako bi se u narednim godinama uključio u tržište električnih vozila. Ovaj potencijalni ulazak na tržište električnih vozila pokazuje Sharpovu ambiciju za diversifikacijom portfelja, ali i širi trend u elektroničkoj industriji, gdje kompanije sve više prepoznaju potencijal tržišta električnih vozila.