Marx.ba

Holdina i Energopetrol kao članice INA Grupe su kompanije koje oblikuju energetski krajolik Bosne i Hercegovine. S dugogodišnjom tradicijom, visokim standardima poslovanja i vizionarskim pristupom, ove dvije kompanije imaju snažan utjecaj na zajednicu u kojoj posluju.
Holdina i Energopetrol zajednički nastupaju na tržištu Bosne i Hercegovine kao najveća mreža benzinskih stanica u zemlji sa preko 100 maloprodajnih objekata. Holdina je najveći uvoznik i distributer naftnih derivata u Bosni i Hercegovini.
O svemu onome što su danas, planovima, tržištu i drugim temama za Marx.ba govorio je Slavko Sić, CEO i predsjednik Uprave Holdine i Energopetrola.
Koje su ključne strategije kompanija Holdina i Energopetrol?
– Kao članice INA Grupe, Holdina i Energopetrol slijede dugoročni okvir poslovnih strategija Grupe, prilagođavajući ih specifičnostima tržišta Bosne i Hercegovine. Naš strateški fokus usmjeren je na nekoliko ključnih oblasti: kontinuirano praćenje i razumijevanje potreba naših kupaca, unapređenje korisničkog iskustva kroz inovativna rješenja, povećanje interne efikasnosti kroz optimizaciju procesa, razvoj ljudskih resursa kroz ulaganje u znanje, vještine i motivaciju naših zaposlenika. Također, aktivno doprinosimo zajednici u kojoj poslujemo kroz društveno odgovorne projekte i inicijative koje jačaju našu povezanost sa lokalnim okruženjem. Naše strategije su osmišljene s ciljem da podrže dugoročnu održivost poslovanja – želimo ostati pouzdan partner kupcima, zajednici i zaposlenima te pružiti usluge vrhunskog kvaliteta našim kupcima.
Gdje su Holdina i Energopetrol danas na tržištu?
– Holdina i Energopetrol danas zauzimaju lidersku poziciju na tržištu Bosne i Hercegovine, kako u segmentu veleprodaje tako i maloprodaje naftnih derivata. Kao najveći uvoznik i distributer naftnih derivata u zemlji, igramo ključnu ulogu u osiguravanju stabilne i pouzdane opskrbe tržišta naftnim derivatima. Naša veleprodajna infrastruktura omogućava fleksibilnost i sigurnost snabdijevanja za naše partnere. Istovremeno, kroz najširu mrežu maloprodajnih lokacija u zemlji, svakodnevno smo dostupni velikom broju krajnjih korisnika naših usluga. Stalno radimo na modernizaciji i unapređenju iskustva na našim maloprodajnim mjestima, šireći asortiman proizvoda i usluga, poput Fresh Corner koncepta, s ciljem da zadovoljimo raznovrsne potrebe naših kupaca. Danas smo više od distributera goriva jer aktivno radimo na izgradnji dugoročnih partnerskih odnosa, zasnovanih na povjerenju, podršci i zajedničkom razvoju.
Šta je ono što biste istakli kao komparativnu prednost u odnosu na konkurenciju?
– Naša komparativna prednost temelji se prije svega na članstvu u INA Grupi, što nam omogućava pristup vlastitoj proizvodnji, kontroliranju kvalitete i najboljim svjetskim praksama u upravljanju poslovnim procesima. Ova povezanost nam omogućava da našim kupcima osiguramo proizvode visoke kvalitete, uz sigurnost opskrbe i konkurentne cijene. Uz snažnu podršku Grupe, dodatnu vrijednost donosi i naš lokalni tim koji razumije potrebe tržišta i spreman je da brzo odgovori na promjene i očekivanja kupaca. Upravo kombinacija globalnih standarda i lokalne ekspertize čini našu poziciju jedinstvenom i konkurentski snažnom.
Gdje kompanije vidite u budućnosti?
– Naša vizija je da i u budućnosti ostanemo lider u industriji, osiguravajući kontinuiranu sigurnost opskrbe i visokokvalitetne proizvode koji odgovaraju potrebama suvremenog kupca. Težimo tome da budemo prvi izbor – ne samo zbog kvalitete i pouzdanosti, već i zbog odnosa koji gradimo s kupcima, partnerima i zajednicom. Sposobnost brzog prilagođavanja tržišnim promjenama, zajedno sa stalnim ulaganjem u razvoj ljudskih resursa, digitalizaciju operacija i unapređenje odnosa sa kupcima, osigurava nam stabilnu osnovu za dugoročan rast. Vjerujemo da ćemo, oslanjajući se na snagu Grupe, ali i na vlastitu stručnost i predanost, ne samo zadržati, nego i dodatno ojačati lidersku poziciju u godinama koje dolaze.

Kako kompanije prilagođavaju poslovanje fluktuacijama cijena nafte i energetskoj tranziciji?
– U pogledu cijena na tržištu BiH, od 2021. godine primjenjuju se regulatorna ograničenja marži u veleprodaji i maloprodaji, što znači da naše cijene direktno odražavaju kretanja na tržištima nabave uz regulirane nivoe marži. U takvom okruženju, ključ našeg poslovnog pristupa je u efikasnosti internih procesa, optimizaciji troškova i odgovornom upravljanju zalihama, kako bismo zadržali konkurentnost i kontinuitet u isporuci. U pogledu energetske tranzicije zagovaramo pametan, postepen i održiv pristup koji uzima u obzir specifičnosti lokalnog tržišta i potrebu za očuvanjem energetske sigurnosti. Naš cilj je da budemo aktivni sudionici u tranziciji, balansirajući između održivosti, sigurnosti opskrbe i očuvanja industrijske konkurentnosti.
Kako vidite trenutno stanje u industriji?
– Naftna industrija u regiji suočava se sa nizom složenih izazova – od izraženih fluktuacija cijena na globalnim tržištima, preko sve intenzivnijih regulatornih zahtjeva pa do izazova u zapošljavanju i zadržavanju stručnog kadra. Pored toga, pritisak za usvajanjem održivih praksi dodatno oblikuje dinamiku industrije i zahtjeva prilagodbu poslovnih modela. U takvom okruženju, Holdina i Energopetrol proaktivno djeluju na implementiranju strategije diversifikacije, ulaganju u digitalizaciju i inovacije te se vode principima održivog poslovanja. Na ovaj način, ne samo da održavamo konkurentnost, nego dodatno jačamo svoju otpornost na tržišne promjene. Smatram da sposobnost prilagodbe i dosljednost prema potrebama kupaca i zajednice predstavljaju ključ za dugoročni uspjeh u ovoj industriji.
Koliko se polaže na ljudske resurse?
– Ljudski resursi su važna podrška našem poslovanju i jedan od ključnih faktora našeg uspjeha. Svjesni smo da iza svake uspješne strategije, inovacije ili kvalitetne usluge stoji posvećen i kompetentan tim, zbog čega kontinuirano ulažemo u razvoj i obrazovanje naših zaposlenika. Naš cilj je da našim zaposlenicima pružimo sve što im je potrebno da budu uspješni u svom radu – od stručnih obuka i programa razvoja vještina do podrške u karijernom rastu. Vjerujemo da su naši ljudi naša najveća vrijednost – ne samo kao izvršioci zadataka, već kao nosioci ideja, inicijativa i korporativne kulture. Njihova stručnost, odgovornost i motivacija ključni su za ostvarivanje naših poslovnih ciljeva i održavanje visokog standarda usluga koji nas izdvaja na tržištu. Upravo zato nastojimo graditi radno okruženje koje potiče suradnju, razvoj i osjećaj pripadnosti – jer zadovoljni i angažirani zaposlenici stvaraju dodanu vrijednost za cijelu organizaciju.