Marketing X Business

Sponzorstvo vrijedno 1,4 milijarde: Kako se spašava gigant

Marx.ba

(Foto: Eurosport)

Barcelona i Nike će u narednim danima zaključiti novi sponzorski ugovor kako bi američki brend mogao nastaviti da oblači Barcelonu narednih 10 godina, potvrđuju španski mediji.

Ideja je da do konačnog dogovora dođe tokom ovog mjeseca, to je rok koji su dvije strane postavile da zatvore sve pregovore. Generalne linije su već dogovorene, a sada je ostalo još samo nekoliko detalja i vidjeti kako će biti raspoređeni iznosi koje će klub dobiti.

Nike će u tom periodu Barceloni plaćati 140 miliona eura po sezoni. Ovo je procjena sponzorstva, ali ostaje da se vidi koliko je novca uplaćeno u “pretpotpisni bonus” i koliko je ostalo za uplatu svake sezone. Klub bi odmah mogao dobiti 150 miliona eura za taj bonus za potpis, a zatim dobiti 125 miliona svake sezone. Ovo je tačka koja još treba biti definirana.

Bonus za potpis je veoma važan za Barcelonu. S jedne strane, jer je ove sedmice klub najavio zatvaranje sezone 23/24 sa gubicima od 91 milion zbog neplaćanja uzrokovanih prodajom dijela Barça Visióna. Klubu je taj novac potreban da poveća prihode kako ovi gubici ne bi opteretili klub. Novim ugovorom klub bi se vratio na pravilo 1:1 za potpise, što je jedan od prioritetnih ciljeva koje je Upravni odbor postavio za sljedeće tržište. U ovom trenutku postoji nekoliko igrača koji nisu prijavljeni za drugi dio takmičenja. Biti u pravilu 1:1 omogućit će lakše obavljanje ovih registracija i, prije svega, odlazak na tržište s garancijama sljedećeg ljeta.

Jedna od stvari koja ostaje da se vidi je kada će biti objavljen ovaj ugovor sa Nikeom. Ako se zatvori, to bi moglo da se uradi pred Skupštinom delegata koja je zakazana za naredni 19. oktobar, a predsjedniku to neće biti lako jer se ti računi sa gubicima moraju odobriti, čak i ako je u redovnom toku klub imao profit. od 12 miliona.

Barcelona i Nike već godinu dana pregovaraju o produženju ugovora za klupsku odjeću. Tokom ovog perioda bilo je mnogo tenzija u pregovorima. Klub je razmišljao o mogućnosti potpisivanja za Pumu, koja je bila spremna dati dobru ponudu. Čak je i Joan Laporta stavio na stol opciju stvaranja vlastitog brenda sportske odjeće, iako je brzo postalo jasno da je ta opcija neodrživa. Tokom pregovora, Laporta je također želio da raskine ugovor zbog određenih kršenja koje je, prema tvrdnjama kluba, napravio Nike.

Međutim, i pored svih ovih radnji, na kraju su dvije strane postigle dogovor koji će se iskristalizirati u novom ugovoru.