Marketing X Business

Šta će se dogoditi s marketingom u doba umjetne inteligencije

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Kako se digitalno doba mijenja brzinom svjetlosti, umjetna inteligencija (AI) transformira industrije u cijelosti – marketing nije izuzetak. S obzirom na to da se preduzeća sve više okreću alatima pokretanim umjetnom inteligencijom, marketinški pejzaž se brzo mijenja. Evo sveobuhvatnog pogleda na to kako umjetna inteligencija revolucionira industriju i šta to znači za budućnost.

Rastuće tržište

Globalno tržište umjetne inteligencije doživljava eksplozivan rast, a predviđa se da će njegova vrijednost do 2030. godine dostići 6,36 biliona RM (1,34 biliona dolara), rastući po zapanjujućoj složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 35,7%. Konkretno, u marketingu je uložena značajna sredstva u umjetnu inteligenciju, s vrijednošću tržišta od 59,85 milijardi RM (12,64 milijarde dolara) u 2022. godini, a očekuje se da će do 2025. godine porasti na preko 189,36 milijardi RM (40 milijardi dolara).

Glavni igrači poput Googlea, Mete (Facebooka), Amazona i Adobea predvode put, nudeći alate zasnovane na umjetnoj inteligenciji, kao što su Google Ads, Meta AI i Adobe Sensei. Ove platforme osnažuju marketinške stručnjake sofisticiranom analizom podataka, automatizacijom i mogućnostima ciljanja kupaca.

Usvajanje umjetne inteligencije u marketingu

Umjetna inteligencija postala je ključna komponenta modernih marketinških strategija. Prema nedavnim istraživanjima, 69,1% marketinških stručnjaka sada koristi umjetnu inteligenciju za optimizaciju svojih kampanja. Sposobnost umjetne inteligencije da automatizira zadatke, poboljša personalizaciju i donosi odluke zasnovane na podacima učinila ju je nezamjenjivom. Istraživanje HubSpota dodatno ističe da je 62% marketinških lidera već investiralo u umjetnu inteligenciju, a sve više njih planira usvojiti ovu tehnologiju u bliskoj budućnosti.

Utjecaj umjetne inteligencije na marketinške strategije

Utjecaj umjetne inteligencije na marketing je višestruk:

Automatizacija: Alati umjetne inteligencije mogu automatizirati ponavljajuće zadatke poput prikupljanja podataka, kreiranja sadržaja i optimizacije kampanje. Ovo omogućava marketinškim stručnjacima da se fokusiraju na strateške inicijative, a istovremeno poboljšavaju ukupnu efikasnost.

Personalizacija: Umjetna inteligencija omogućava hiper-ciljane kampanje, stvarajući personalizirana iskustva zasnovana na ponašanju i preferencijama kupaca. Ovo pomaže brendovima da se povežu sa svojom publikom na dubljem nivou, podstičući veći angažman i lojalnost.

Prediktivna analitika: Umjetna inteligencija revolucionira način na koji marketinški stručnjaci predviđaju trendove i predviđaju potrebe kupaca. Prediktivna analitika omogućava donošenje informiranijih odluka, smanjujući rizike i poboljšavajući rezultate.

Prepreke usvajanju umjetne inteligencije

Uprkos rastućem prisustvu, usvajanje umjetne inteligencije u marketingu i dalje se suočava s izazovima. Značajnih 67% marketinških stručnjaka navodi nedostatak obuke kao primarnu prepreku. Kako umjetna inteligencija postaje sve sastavni dio marketinškog uspjeha, potreba za odgovarajućim obrazovanjem i resursima će samo rasti.

Uloga u povećanju povrata ulaganja i efikasnosti

Preduzeća koja ulažu u marketing vođen umjetnom inteligencijom izvještavaju o impresivnim rezultatima. Kompanije su zabilježile povećanje prihoda od 3-15% zahvaljujući integraciji umjetne inteligencije, dok druge izvještavaju o poboljšanom povratu ulaganja u prodaju do 20%. Nadalje, pokazalo se da umjetna inteligencija pojednostavljuje poslovanje, a 72% lidera izvještava o povećanoj produktivnosti, što omogućava timovima da posvete više vremena strateškim, visokovrijednim aktivnostima.

Budućnost umjetne inteligencije u marketingu

Kako se tehnologija umjetne inteligencije razvija, njeni potencijali u marketingu će se nastaviti širiti. Očekuje se da će generativna umjetna inteligencija igrati značajnu ulogu u poboljšanju ciljanja kupaca, a mnogi marketinški stručnjaci vjeruju da umjetna inteligencija može nadmašiti ljude u određenim zadacima. Štaviše, s ubrzanim usvajanjem umjetne inteligencije, marketinški stručnjaci će morati ostati ispred konkurencije kontinuiranim usavršavanjem i prilagođavanjem novim tehnologijama.

Umjetna inteligencija više nije samo popularna riječ – to je transformativna snaga u svijetu marketinga. Od automatizacije zadataka do pružanja personaliziranih iskustava korisnicima, umjetna inteligencija pomaže preduzećima da ostanu konkurentna i postignu bolje rezultate. Kako tehnologija umjetne inteligencije nastavlja napredovati, marketinški stručnjaci moraju prihvatiti ove promjene i iskoristiti mogućnosti umjetne inteligencije kako bi maksimizirali svoj utjecaj.

VEZANO

Sutra u Sarajevu: Sve je spremno za četvrti Social Media Summit by Telemach