Marx.ba
Sve češće kašnjenje letova uslijed tehničkih problema, kako u komšiluku tako i na aerodromima širom Evrope, ne samo da izaziva velike poteškoće i nelagodnosti putnicima, već i finansijske izdatke avio-kompanijama.
Prema podacima Udruženja za zaštitu prava putnika (APRA) u posljednjih godinu dana svaki peti putnik je imao problem sa svojim letom, uključujući kašnjenje leta, otkazivanje leta, uskraćivanje ukrcavanja na let ili smještaj u nižu klasu od one za koju je kupljena karta. Ovakve situacije u mnogim zemljama regulišu se prema odredbama člana 14. Evropske Uredbe (EZ) br. 261/2004, kao i lokalnim zakonima o obligacionim odnosima i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju.
Prema pomenutoj Evropskoj uredbi, ukoliko ste doživjeli kašnjenje leta od više od tri sata, iznos naknade štete koju možete da dobijete zavisi od dužine Vašeg leta.
Ukoliko je dužina Vašeg leta bila manja od 1.500 kilometara naknada na koju imate pravo od avio-kompanije iznosiće 250 eura. Za let dužine između 1.500 i 3.500 kilometara naknada će iznositi 400 eura. Za letove duže od 3.500 kilometara nakanada će iznositi 600 eura.
Također, putnici koji su doživjeli kašnjenje od dva sata imaju pravo na kompenzaciju svojih troškova za hranu i piće na aerodromu.
U skladu s Evropskom Uredbom 261/04, avio-kompanije nisu dužne da isplaćuju naknade štete putnicima u slučaju kašnjenja leta ukoliko je kašnjenje uzrokovano „vanrednim okolnostima“.
U uredbi se navodi da treba smanjiti i nevolje i neprijatnosti za putnike zbog otkazivanja letova, kao i da bi to trebalo da se postigne tako što će se prevoznici obavijestiti putnike o otkazivanju, ponuditi im razumno preusmjeravanje, kako bi putnici mogli da naprave druge aranžmane. Avio-prevoznici treba da obeštete putnike ako to ne urade, osim kada do otkazivanja dođe u vanrednim okolnostima koje se ne bi mogle izbjeći čak i da su preduzete sve razumne mjere.
“Prema Montrealskoj konvenciji, obaveze operativnih avio-prevoznika treba da budu ograničene ili isključene u slučajevima kada je događaj izazvan vanrednim okolnostima koje se nisu mogle izbjeći čak i da su preduzete sve razumne mjere. Takve okolnosti mogu se, posebno, desiti u slučajevima političke nestabilnosti, meteoroloških uslova koji nisu kompatibilni sa obavljanjem leta u pitanju, bezbjednosnih rizika, neočekivanih nedostataka u bezbjednosti leta i štrajkova koji utiču na rad operativnog avio-prevoznika, navodi se u ovoj uredbi.
Također, navodi se i da bi trebalo smatrati da postoje vanredne okolnosti “kada utjecaj odluke o upravljanju vazdušnim saobraćajem u vezi sa određenim vazduhoplovom na određeni dan dovede do dugog kašnjenja, kašnjenja preko noći ili otkazivanje jednog ili više letova od strane tog aviona, iako je dotični avio-prevoznik preduzeo sve razumne mjere da izbjegne kašnjenja ili otkazivanja”, piše Bankar.