N. D.
Krećite se kroz razvojni krajolik zakona o privatnosti korisnika i otkrijte kreativne, etičke strategije kako biste iskoristili vrijedne informacije o klijentima za vaš marketinški uspjeh. O podacima prve strane se već godinama priča u marketinškoj industriji.
Uz sve strožije zakone i propise o privatnosti podataka korisnika, imperativ je da trgovci prihvate svijet s malo ili bez kolačića podataka. Moramo postati kreativniji u tome kako legalno i etički prikupiti informacije o klijentima.
Niste sigurni koji su podaci prve strane? Ili niste sasvim sigurni odakle početi sa strategijom marketinga podataka prve strane? Slijedite ovaj test da biste razumjeli šta su podaci prve strane, kako se razlikuju od drugih tipova podataka i kako ih primijeniti na vlastito poslovanje.
Podaci prve strane su informacije ili tačke podataka koje kompanija prikuplja od svojih kupaca. Ova vrsta podataka se prikuplja putem digitalnih kanala u vlasništvu preduzeća, uz pristanak korisnika da se njihovi podaci prikupljaju. U poređenju sa podacima drugih i trećih strana, podaci prve strane se obično smatraju najpouzdanijim jer dolaze direktno od korisnika.
Kako se podaci prikupljaju i kada i gdje ih koristiti? Podaci prve strane su bilo koja tačka podataka koju preduzeće prikuplja direktno od korisnika ili kupaca. Postoji mnogo načina na koji se podaci prve strane mogu prikupiti od publike.
Neki primjeri uključuju:
– Analitika web stranice ili aplikacije: Obično se ove informacije prikupljaju iz interakcija korisnika na web stranici ili u aplikaciji. Podaci mogu uključivati demografiju, lokaciju, prikaze stranica, klikove, kupovine ili vrijeme na lokaciji.
– Email marketing liste: Podaci o pretplatnicima iz email kampanja, biltena ili dodatnih interakcija putem e-pošte.
– Nalozi na društvenim mrežama: Podaci prikupljeni iz profila društvenih medija i interakcija s kompanijom putem njihovih naloga na društvenim mrežama.
– Ankete: Odgovori kupaca, koji mogu uključivati podatke kao što su demografija, e-pošta, kontakt informacije i još mnogo toga.
– Povratne informacije kupaca. Ova vrsta povratnih informacija može se prikupiti putem više kanala, kao što je online chat na web stranici ili recenzije proizvoda, da spomenemo samo neke.
Da bi prikupio podatke prve strane, korisnik mora dati pristanak da se njegovi podaci prikupljaju. Obično kompanije postavljaju piksel za praćenje na svoju web stranicu ili aplikaciju. Prilikom prve posjete kupca jednom od njih, obično im se servira neka vrsta banera ili iskačućeg prozora u kojem se od njih traži da pristanu na praćenje ponašanja. Ako korisnik pristane i prihvati, brojni podaci se prikupljaju i pohranjuju.
Kompanije prvenstveno koriste podatke prve strane za personalizirane marketinške napore i poboljšanje korisničkog iskustva. Osim toga, pomaže kompanijama da donose bolje informisane odluke na osnovu podataka analizirajući ponašanje svojih stvarnih kupaca.
Podaci druge strane se ponekad brkaju sa podacima treće strane. Jednostavno rečeno, smatrajte podatke druge strane kao „polovne“ podatke. To su podaci koje kompanija nije prikupljala sama nego ih je dijelila direktno od jedne kompanije drugoj. Ono što ovo čini drugačijim od podataka trećih strana je to što se ne prodaju ili kupuju od druge kompanije.
Podaci treće strane su podaci prikupljeni od strane eksternog izvora, koji se zatim iz različitih razloga prodaju preduzećima. Najveća razlika između podataka treće strane i podataka prve/druge strane je u tome što ne postoji istinska veza s kupcem.
Ipak, vratimo se podacima prve strane, a evo pet načina da ih koristite na bolji način.
1. Proširite i optimizirajte ciljanje marketinške kampanje
Ako želite da proširite svoje marketinške napore na širu publiku, ali niste sigurni odakle početi, počnite s podacima prve strane.
Ako su dovoljno velike, liste klijenata prve strane mogu se pretvoriti u sličnu publiku na platformama za oglašavanje kako bi se pomoglo doseći širu publiku sa sličnim karakteristikama kao i vaši trenutni kupci. Za postojeću optimizaciju kampanje, pokušajte segmentirati grupe kupaca prema određenim karakteristikama.
Manji, prilagođeni segmenti omogućavaju preciznije i personaliziranije slanje poruka tim korisnicima, što može pomoći u povećanju stope konverzije, lojalnosti kupaca i još mnogo toga.
2. Ohrabrite lojalnost kupaca
Većina kupaca voli da se osjeća nagrađeno zbog lojalnosti brendu. To može biti u obliku posebnog programa lojalnosti, posebnih popusta ili rasprodaja ili rođendanskih poklona.
Korištenje podataka prve strane koji bilježe historiju kupovine i lične podatke poput datuma rođenja i pretvaranje u posebne poticaje može pomoći da se vrijedni kupci duže zadrže.
3. Dajte prioritet poboljšanjima proizvoda
Ovo je često zanemaren način korištenja podataka prve strane jer se svodi na samu kompaniju i proizvod. Odvajanje vremena za pregled povratnih informacija kupaca i odgovora na anketu pomaže u identifikaciji bolnih tačaka, mišljenja i onoga što vole.
Redovno bilježenje ovih podataka može pomoći kompanijama da brže poduzmu mjere u vezi s problemima kupaca i daju prioritet naporima u razvoju proizvoda kako bi se poboljšalo zadovoljstvo kupaca.
4. Optimizirajte strategiju sadržaja
Podaci prve strane također su korisni za strategije optimizacije sadržaja. Prikupljanje informacija kao što su metrika angažmana kupaca može informirati o tome koje teme ili kategorije korisnici najviše rezoniraju. Premještanje sadržaja oglasa, društvenih mreža ili web stranica na ono što odjekuje kupcima može pomoći bržem privlačenju korisnika, što onda može pomoći da dovede do više kupaca.
Kao i kod svakog razvoja sadržaja, imajte na umu da glas i ton brenda budu dosljedni i autentični na svim kanalima.
5. Prediktivna analitika za odluke vođene podacima
Ako imate veliki skup podataka prve strane, oni se mogu koristiti za izgradnju prediktivnih modela za predviđanje ponašanja kupaca, buduće prodaje i prihoda, stope odljeva i još mnogo toga. Korištenje ovih informacija strateški vodi do boljih odluka koje se donose direktno na osnovu vaših podataka.
Prediktivno modeliranje također pomaže u ocrtavanju puta tipičnog kupca, što pomaže identificirati korake i interakcije koje korisnik poduzima prije kupovine.