Marketing X Business

Suočavanje s novim izazovima: Slijedi li u 2024. godini B2B marketinška revolucija

N. D.

(Izvor: Forbes)

Kako klizimo u 2024., lideri B2B marketinga suočavaju se s novim izazovima: poslove je teže zaključiti, budžeti se smanjuju, a očekivanja rastu. To je izazov koji prevazilazi biti efikasniji s ograničenim resursima. Moramo ponovo razmisliti šta znači biti efikasan u marketingu. Tradicionalno, težiti ka poboljšanju aktivnosti ili efikasnosti u marketingu od 20%, posebno tokom budžetskih ograničenja, bilo je normalno. To je sigurna meta, udoban cilj. Ali da li nam je sigurnost zaista ono što nam je trenutno potrebno?

Da li će 2024. raditi više istog? Jasno je da prethodne taktike i interno plemensko znanje ne daju potrebne rezultate. Ako je to istina za vas, više od toga neće proizvesti bolje rezultate. Ova 2024. je godina za razmatranje drugačijeg puta – ne samo finog podešavanja efikasnosti, već i sa ciljem značajnog skoka u efikasnosti. Sada je vrijeme da preispitate prethodne pretpostavke, promijenite svoj misaoni proces i nađete utjehu u testiranju više od tema.

Historijski gledano, postavljanje tog 20% ​​poboljšanja efikasnosti bilo je prihvatljivo mjerilo. Nekoliko podešavanja tu i tamo. Nekoliko više ili manje kanala. Ali hajde da zastanemo i preispitamo ovo na trenutak. Da li je poboljšanje od 20% plafon naših ambicija? U marketinškom žargonu, „efikasnost“ se često spaja sa činjenjem stvari kako treba – racionalizacijom procesa, optimiziranjem korištenja kanala i možda smanjenjem nekih troškova. Riječ je o mehanici marketinga i finom podešavanju različitih aktivnosti i procesa. Ali ovaj pristup, iako je vrijedan, više se fokusira na “kako” stvari, a ne na “šta” i “zašto”. To je slično osiguravanju da je marketinška mašina dobro podmazana i da radi glatko, ali ne mora nužno osigurati da ide u pravom smjeru.

Tržište se mijenja tako brzo da ne možemo pretpostaviti da će ono što je funkcioniralo proteklih godina ili mjeseci ponovo funkcionisati ove godine ili ovog kvartala. Ovakav način razmišljanja zahtijeva dublju analizu kako marketinške inicijative doprinose širim ciljevima kao što su rast prihoda, životna vrijednost kupaca i angažman i prodor na tržište.

S druge strane, „efikasnost“ se odnosi na rezultate — opipljive poslovne utjecaje naših marketinških napora. To je pomak od samo osiguravanja da se aktivnosti izvode efikasno na kritičku procjenu da li neka aktivnost treba biti obavljena i tek nakon utvrđivanja da li daje značajne rezultate. Efikasnost mijenja naš fokus sa “kako” na “šta” i “zašto”, izazivajući nas da pažljivo ispitamo poslovne rezultate onoga što radimo. Usvajanje pristupa usmjerenog na efikasnost mijenja način na koji planiramo i procjenjujemo marketinške odluke. Ne radi se samo o tome da se stvari rade bolje, već o tome da se rade bolje stvari. Ovo poslednje dolazi od davanja prioriteta inicijativama na osnovu njihovog potencijalnog uticaja, a ne samo na operativnoj efikasnosti. Podstiče trgovce da eksperimentišu sa inovativnim strategijama i mjere uspjeh koristeći više od metrike aktivnosti, umjesto da se fokusiraju na njihov doprinos krajnjoj liniji i strateškoj viziji kompanije.

Postoji li 200% bolja ideja? Brojevi od 20% i 200% više su metafora za ideju da više istih neće promijeniti putanju vašeg poslovanja. Kao marketinški lideri, moramo se stalno truditi da pronađemo 200% bolju ideju. To može biti nova publika, strategija, poruka ili tržište.

Može biti u obliku mnogih novih mogućnosti. Iako nije potpuna lista po bilo kojoj mjeri, evo nekoliko odličnih polaznih tačaka da pronađete svoju 200% bolju ideju.

1. Usklađenost sa poslovnim ciljevima

Započnite ispitivanjem da li će vaši planovi i programi biti usklađeni sa cjelokupnom poslovnom strategijom vaše organizacije. Mnogi marketinški stručnjaci s ponosom pokazuju statistiku akvizicije novih logotipa dok je odbor možda tražio operativnu efikasnost unakrsne i dodatne prodaje. Vaši napori trebaju direktno doprinijeti ključnim poslovnim rezultatima i nikada ne mogu djelovati izolovano od njih.

2. Iskoristite analitiku podataka

Naglasite analitičko donošenje odluka. Identifikujte i fokusirajte se na ključne pokazatelje učinka koji istinski mjere utjecaj vašeg marketinga na poslovne rezultate. Za razliku od ekonometrijskog manjkavog pristupa svojstvenog multitouch atribuciji, naučite više o modeliranju/optimizaciji miksa medija. Morate identificirati uzročne veze između marketinških ulaganja i utjecaja na poslovanje.

3. Poticati inovacije

Budite hrabri u eksperimentiranju s novim idejama. Izgradite atmosferu koja minimizira strah od neuspjeha. Bilo da prihvatate nove strategije ili nove kreativne pristupe, inovacija je put do pronalaženja 200% bolje ideje. Marketinški stručnjaci na prvoj liniji trebali bi se osjećati ovlašteni za inovacije i znati kako se brzo okrenuti od neuspjelih ideja ili udvostručiti sjajne ideje.

4. Produbite svoje znanje o vašim ciljevima

Kada shvatite da tipični portfolio kupaca uključuje više od 20% kupaca kao neprofitabilnih, poželjet ćete ovo učiniti jakim kandidatom za pregled. Kao marketinški lideri, morate biti najsnažniji zagovornik kompanija koje bolje čuju vašu ponudu vrijednosti, trebaju vaše rješenje brže, plaćaju više i ostaju duže. Pobjeđujete kada investirate u poznavanje svoje publike bolje od konkurencije.

5. Kreiranje poruka koje odjekuju

Vaša marketinška strategija mora se fokusirati na kreiranje poruka koje odjekuju sa svakim segmentom publike. Ne radi se samo o stvaranju zanimljivog sadržaja, već i o prilagođavanju vaših poruka tako da budu u skladu sa specifičnim preferencijama, izazovima i težnjama različitih grupa publike. Ovaj nijansirani pristup osigurava da vaša komunikacija pogodi svaki segment, povećavajući relevantnost i utjecaj vaših marketinških napora.

6. Analizirajte okruženje konkurencije

Shvatite svoju konkurenciju i svoj položaj na tržištu. Možete početi sa SWOT analizom, ali poenta je u tome da identifikujete scenarije „moraju dobiti“ vaše kompanije i naučiti kako se njime rukuje kao oružjem. Ova analiza može ponuditi uvid u potencijalna područja za diferencijaciju i poboljšanje.

7. Optimizirajte strategiju marketing miksa

Ovdje se radi o olakšavanju kupovine kupcima. Procijenite i integrirajte svoj pristup u efikasnu omnikanalnu strategiju koja pruža dosljedno i besprijekorno iskustvo u svim dodirnim tačkama za vaše potencijalne klijente i klijente.