Marketing X Business

Švedska organizovala panel sa filmskim profesionalcima o održivosti u kreativnim industrijama

N. D.

(Foto: Imrana Kapetanović)

Švedski i bh. filmski profesionalci i umjetnici diskutovali su izazovima koncepta održivosti u kreativnim industrijama kako u ove dvije zemlje, tako i u regiji i šire na panel diskusiji koju je organizovala ambasada Švedske u Sarajevu uz podršku Švedskog instituta iz Štokholma kao dio programa ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala.

– Mi cijenimo umjetnost i kulturu, ali ne razmišljamo uvijek o poslovim implikacijama ovih branši iako kulturne industrije u značajnoj mjeri doprinose ekonomskom rastu i društvenom napretku. Umjetnost i kultura također mogu biti pokretači i platforme za promjene, naglasila je ambasadorica Švedske u Bosni i Hercegovini Helena Lagerlöf tokom svog uvodnog govora, te je dodala kako Švedska, koja je posvećena da integriše koncept održivosti u svim njegovim formama, investira značajne napore da promoviše održivi razvoj kroz rad privatnog sektora u Bosni i Hercegovini.

– Mi aktivno podržavamo održive biznise. To podrazumjeva i načine kako inovacije, konkurentnost i poslovanje mogu poticati održivi razvoj, poručila je.

S obzirom na to da je bazirana na Strategiji za biznise u kulturnim i kreativnim industrijama, koju je nedavno predstavila vlada Švedske, glavni fokus panel diskusije je bila debata o sve većoj relevatnosti koncepta održivosti iz perspektive rastućih zahtjeva i načina na koji oni utiču na konkuretnost i inovacije u Bosni i Hercegovini, Švedskoj i šire.

Učesnik panela i direktor kompanije za prodaju namještaja od drveta “Zanat” Orhan Nikšić je objasnio da kada je započinjao svoj porodični biznis, zadatak mu je bio ne samo da vodi kompaniju koja je održiva, već koja će smanjii negativni uticaj na okoliš i na cjelokupno društvo.

– Za svaki komad namještaja koji se izrezbari iz drveta, naša kompanija posada tri nova stabla. Mi koristimo samo lokalno proizvedene, reciklirane i ekološki održive sirovine. Po mom mišljenju, održivost se postiže kvalitetom proizvoda, jer ako napravimo nešto kvalitetno što će trajati, ljudi neće imati potrebu da ga mjenjaju tako brzo, naglasio je.

Stručnjakinja za održivost u filmskoj i TV industriji Hanna Nybeson podijelila je svoja iskustva u radu sa producentima i produkcijskim kompanijama u industriji koje je kontaktirala s ciljem da im pomogne da posluju na održiviji način.

– Obično počnemo s planom, ostvarivim ciljevima i strategijom. Naročito kada je riječ o velikim TV produkcijama, bitno je uključiti koncept održivosti jer te produkcije imaju velike grupe obožavatelja i kroz to im je moguće skrenuti pažnju i uputiti određene poruke, te na taj način potaknuti promjene, kako ekonomske tako i društvene, rekla je.

U panel diskusiji također su učestvovale dizajnerica svjetla i umjetnica Aleksandra Stratimirović, umjetnica i ilustratorica Alena Gojak, suosnivačica i direktorica Orea Marketa Senita Slipac koje su naglasile važnost vođenja održivih biznisa, ali i davanja značajnog doprinosa društvu podižući svijest o neophodnosti održivih praksi u poslovanju za dobrobit budućih generacija. Panel diskusija o održivosti u kreativnim industrijama je prva u nizu panela koje će ambasada Švedske organizovati tokom Sedmice održivog razvoja u Bosni i Hercegovini krajem oktobra ove godine.