Marketing X Business

Tajna najpopularnijeg bombona na svijetu: Za veliki uspjeh Hariba zaslužno je jedno načelo kojeg se drže

Marx.ba

(Izvor: Haribo)

Tvornica Haribo bombona nije ni šarena, ni spektakularna, ni atraktivna tvornica slatkiša kakve gledamo u filmovima. Prevladava siva boja, tu i tamo se pronađe nešto bijelo, a svo šarenilo svodi se na gumene bombone koji izlaze iz kalupa. Nema ni žamora ljudi koji pakiraju želatinaste medvjediće vrećice jer većinu zadataka obavljaju robotu.

– Naš svijet je svijet gumenih bombona. Ne dopuštamo si da nas ništa omete, natpis je u svlačionici iznad žarko crvenih ormarića koji ipak unose malo radosti u inače klasične tvorničke prostorije.

Haribo Group je već tri generacije u vlasništvu iste njemačke porodice, a popularni slatkiši svoj naziv duguju prvim slovima imena i prezimena osnivača Hansa Riegela i njegovog rodnog grada Bonna. Kompanija se oduvijek vodi načelom: “Držite se onoga što djeluje i ne popravljaj ono što nije pokvareno”. Koliko se ta formula pokazala uspješnom najbolje pokazuje to što je Haribo trenutno najveći svjetski brend u kategoriji slatkiša od šećera vrijednih gotovo 70 milijardi dolara. Iako je rodna Njemačka i dalje najveći potrošači, danas je više od hiljadu proizvoda dostupno u 120 zemalja.

Prije nešto više od 100 godina Hariba lansirali su svoj prvi gumeni bombon je poznat kao Dancing Bear. Kultni Goldbear – niži i deblji od svog prethodnika i prvi put prodan 1960. – najpopularniji je Haribo proizvod na glavnim tržištima širom svijeta. Postoje i regionalni favoriti: Amerikanci najviše vole za slatko-kisele kombinacije Twin Snakes, dok se u nordijskim zemljama najviše voli suptilni okus crnog sladića, piše Bloomberg.

Prva Haribo tvornica bombona u Sjevernoj Americi “Pleasant Prairie”, otvorena početkom prošle godine, dnevno proizvede 60 miliona Goldbeara, a uskoro planiraju pokrenuti i proizvodne linije za Twin Snakes.

Niz mašina uz pomoć ljudi pravi pladanj za pladnjem savršeno oblikovanih gumenih medvjedića u aromatiziranim bojama maline crvene, limun žute, narandžaste, bijele boje ananasa i jagode. Gotovo sve ostalo što se može vidjeti je sivo, osim crvenih i plavih metli, bijelog škrobnog praha i šarenog plakata s medvjedom koji drži važni podsjetnik: “Kvaliteta prije svega”.

image

Izrada Goldbearsa počinje Haribovom mješavinom šećera, želatine i ostalih sastojaka, receptom za kašu koji se nije mijenjao više od 25 godina. Mlaznice lijevaju pravu količinu u kalupe u obliku medvjeda napravljene od jestivog škroba, stvarajući stotina “vrućih tekućih guma”, kako ih opisuje John Veidt, američki direktor tvornice.

Samovozeća vozila pomiču visoke hrpe pladnjeva s gumenim medvjedićima na jednu stranu poda kako bi stajali tačno određeni, ali tajni broj dana na kontroliranoj temperaturi kako bi postigli svoju savršenu žvakaću teksturu. Kompanija je zamijenila svoje ručne viličare automatski vođenim verzijama u septembru 2023.

Nakon što se učvrste, svježi gumeni bomboni padaju sa svojih pladnjeva na veliku pokretnu traku. Prvo će biti podvrgnuti temeljitom uklanjanju škroba kako bi se uklonili svi posljednji ostaci materijala iz kalupa. Na kraju ulaze u rotirajući bubanj, gdje se stotine kilograma medvjedića prskaju voskom i uljima kako se ne bi zalijepili jedni za druge. Zatim slijedi mehaničko sortiranje kojim se odvajaju svi nepravilni komadi koji čine manje od jedan posto proizvodnje.

image

U prizemlju roboti medvjediće stavljaju u različite pakete koji kasnije prolaze kroz provjeru kvalitete i detektore metala, da bi se na kraju ponovno vagali. Roboti zatim pakete bombona spremaju u kutije u kojima će otputovati u jedan od tri distribucijska centra u SAD.

Bloomberg piše da kompanija planira do 2025. udvostručiti godišnju proizvodnju Goldbearsa u Pleasant Prairieu. To bi Haribu trebalo pomoći da osvoji veći tržišni udio u SAD. Trenutno je na trećem mjestu, iza Skittles tvrtke Mars Inc. i Twizzlers tvrtke Hershey Co.,

Povezani članci