Marketing X Business

TikTok će na svojoj platformi označavati sadržaj stvoren putem umjetne inteligencije

Marx.ba

(Foto: Neowin)

Posljednjih godina pojavili su se brojni AI alati putem kojih možemo napraviti jako realistične fotografije i videozapise. U nekim slučajevima slike i videa su toliko dobro napravljeni da je jako teško, odnosno ponekad nemoguće prepoznati je li nešto zaista snimljeno ili je umjetno stvoreno. Ta granica između istine i laži, odnosno fake newsa sve je tanja, a možemo reći i opasnija zbog potencijalno negativnih posljedica širenja lažnih vijesti i sadržaja.

Kako bi stali na kraj širenju umjetno stvorenog sadržaja, iz TikToka su najavili kako će automatski označavati fotografije i videozapise koji su nastali korištenjem AI alata. Takav će sadržaj ubuduće biti označen s tzv. “Content Credentialsom”, odnosno tehnologijom digitalnog vodenog žiga Koalicije za porijeklo i autentičnost sadržaja (Coalition for Content Provenance and Authenticity). Ovaj digitalni žig lijepi metapodatke na sadržaj unutar poznatih alata poput Adobeova Fireflyja, DALL-E-ja i drugih, a osim na fotografijama i videozapisima, u budućnosti će biti dostupan i za audio sadržaj.

Također, iz TikToka su najavili kako će se pridružiti udruženju Content Authenticity Initiative koje predvodi Adobe, a koje je fokusirano na postavljanje standarda kako bi stvoreni digitalni sadržaj, bilo da je riječ o slikama, video ili audio sadržaju, bio transparentan i kako bi se mogao pratiti unutar cijele industrije. TikTok se još u februaru, zajedno s drugih 20-ak tehnoloških kompanija poput Mete, Googlea, Amazona, OpenAI-a i drugih, obavezao na borbu protiv lažnih vijesti stvorenih putem AI alata.

TikTok već označava sadržaj napravljen korištenjem AI efekata dostupnih unutar same aplikacije te od kreatora zahtjeva da označe sav sadržaj stvoren putem AI-a, a koji izgleda realno. Do sada je to već napravilo više od 37 miliona korisnika, a sada će TikTok takav sadržaj automatski označavati i kada se uploada s drugih platformi. 

– Dok većina ljudi želi odgovorno koristiti sadržaj generiran umjetnom inteligencijom, postoje i ljudi loših namjerava koji ga koriste kako bi namjerno prevarili druge, objavili su iz TikToka na službenom blogu razloge za ovakav potez.

Ova promjena dolazi uoči nadolazećih američkih predsjedničkih izbora koji bi, upozoravaju brojni stručnjaci, mogli biti pod velikim utjecajem lažnih vijesti (što se već događalo), no ovog bi puta takve lažne vijesti s upotrebom umjetne inteligencije mogle imati još veći utjecaj, piše Zimo.

Povezani članci