Marx.ba
Imitacija ručnog mjenjača, koji bi dolazio u određenim sportskim modelima Toyotinih električnih vozila, mogao bi nuditi prebacivanje među čak 14 virtualnih omjera, a sve bi bilo potpuno simulirano.
Iako Toyota, kao i brojni drugi proizvođači automobila, sve više prelaze na hibridne ili električne pogone, s kojima po prirodi stvari ne idu ručni mjenjači, ipak postoji određena grupa kupaca koja bi radije i dalje imala ručni mjenjač umjesto automatskog. Za takve su u Toyoti prošle godine patentirali sistem lažnog mjenjača.
On bi se sastojao od klasične ručice mjenjača u kabini vozila, čak i pedale kvačila, kao da je riječ o klasičnom sistemu prijenosa s ručnim mjenjačem. No, u njegovoj pozadini sve funkcije spojke i mjenjača bile bi u potpunosti simulirane.
Pritiskom na spojku ništa se, dakle, fizički ne bi događalo, kao niti promjenom položaja ručice mjenjača – omjere prijenosa snage i rad kvačila simulirala bi elektronika, u saradnji s pogonskim elektromotorima.
U novom patentu, pak, Toyota pokazuje da bi takav prijenos mogao imati do čak 14 simuliranih položaja. Ljubitelji ručnog “šaltanja” tako bi zaista došli na svoje, čak i ako se odluče za sportski automobil na električni pogon. Patent opisuje sistem u kojem bi na mjenjaču moglo biti 4 ili 6 predefiniranih položaja, ali vozač bi mogao odabrati koji položaj mu označava koji prijenosni omjer.
Brzine bi se mijenjale kao na klasičnom ručnom mjenjaču, ali položaj ručice bi samo mijenjao virtualni prijenosni omjer, jedan od najviše njih 14, ovisno o tome kako vozaču odgovara. Virtualne bi se brzine ponašale tako da imitiraju rad klasične “getribe”, a o svemu bi u pozadini brinuo elektronski sistem.
On bi isto tako emitirao i posebne zvukove u kabini, sukladne odabranom prijenosnom omjeru, kako bi “lažni” doživljaj vožnje ručnog mjenjača bio potpun, piše Autonet.