Marx.ba
Grayling, globalni lider u strateškim komunikacijama, danas je predstavio već tradicionalni godišnji izvještaj o trendovima za 2025. godinu „Kreiranje prednosti u neizvjesnom svijetu“, ističući ključne izazove i prilike koje oblikuju poslovno okruženje.
Na temelju uvida dobivenih iz ankete provedene među 500 vodećih poslovnih ljudi i analiza globalnih stručnjaka, u saradnji s međunarodnom agencijom za istraživanje tržišta OnePoll, izvještaj nudi smjernice za prevladavanje geopolitičkih, ekonomskih i tehnoloških neizvjesnosti koje se očekuju u ovoj godini.
Izvještaj ističe ključne teme i aktivnosti koje kompanija moraju poduzeti 2025. godine.
Upravljanje političkom i ekonomskom nestabilnošću
Vlade širom svijeta provode ambiciozne reforme unatoč fiskalnim ograničenjima i stagnaciji rasta. Kompanije moraju proaktivno sarađivati s kreatorima politika, pratiti novonastale propise i prilagoditi strategije kako bi ostale otporne na promjene. Izvještaj Graylinga ističe da više od polovice (57%) ispitanika očekuje povećanje poslovnih rizika u 2025. godini, pri čemu su izmjene propisa (39%) i upravljanje krizom (37%) navedeni kao glavni prioriteti.
Iskorištavanje umjetne inteligencije
Umjetna inteligencija (AI) nastavlja transformirati industrije, nudeći neusporedive prilike za personalizaciju i učinkovitost. U regiji Srednje i Istočne Evrope, oko 1.350 startupova koristilo je moć umjetne inteligencije prošle godine. Treba naglasiti da ova regija ne zaostaje za ostatkom svijeta kada je korištenje umjetne inteligencije u pitanju, a to se najbolje vidi kroz broj zdravstvenih startupova (njih čak 177) i obim ulaganja u njihove projekte. Naime, od 2021. do 2023. godine kompanije koje pomoću umjetne inteligencije, poboljšavaju zdravstvene usluge uspjele su prikupiti više od 5 milijardi eura kroz vanjska ulaganja. Međutim, etički aspekti, sigurnost podataka i transparentnost ostaju ključni za jačanje povjerenja. Predviđa se da će ove godine tržište umjetne inteligencije u regiji Srednje i Istočne Evrope dosegnuti oko 5,94 milijarde eura, prenosi Poslovni puls.
Dosezanje nove publike na digitalnim platformama
Društvene mreže se rapidno razvijaju, a nove platforme dobivaju na snazi. Brendovi trebaju detaljno razumjeti svoju publiku i diverzificirati svoju prisutnost kako bi ostali relevantni. Regija Srednje i Istočne Evrope ima više od 120 miliona korisnika društvenih mreža, zbog čega bi glavni komunikacijski prioritet za 2025. trebao biti širenje dosega na online platformama (40%). Uspješnost oglašavanja na društvenim mrežama odavno je prepoznata, a ulaganje od 320 miliona dolara godišnje pokazuje kako je to trenutno jedan od najzastupljenijih i najunosnijih oblika marketinga. Video zapisi kratke forme još uvijek se pojavljuju kao najučinkovitiji format sadržaja (43%), no efekt nedavnih promjena (duži Instagram reelovi) će se tek vidjeti u dogledno vrijeme.
Prihvatanje održivih praksi
Približava se krajnji rok za podnošenje novih klimatskih akcijskih planova, a budući da bi drugi mandat predsjednika SAD, Donalda Trumpa mogao uzrokovati velike prepreke klimatskim mjerama, poslovni lideri se moraju pripremiti za pojačanu kontrolu i propise koji se iznova mijenjaju.
Izgradnja otpornosti kroz komunikaciju
Učinkovite interne i eksterne komunikacijske strategije ključne su za prevladavanje kriza, upravljanje očekivanjima i održavanje povjerenja u brend. Više od trećine čelnika vjeruje da će ažuriranja propisa biti kritična stavka za upravljanje rizicima u 2025. godini.
– U 2025. kompanija očekuje godina izazova s kojima se ranije nisu srele, od promjena regulatornog okvira do brze integracije umjetne inteligencije i rastućih geopolitičkih neizvjesnosti. Upravljanje rizicima postalo je ključni prioritet, a kompanije moraju ne samo predvidjeti potencijalne poremećaje, već i odgovoriti agilnošću i otpornošću, izjavio je Robert Škunca, direktor agencije Grayling za Jugoistočnu Evropu.
– Ova će godina testirati sposobnost kompanija da usklade svoje strategije s prioritetima regulatora, izgrade smislene odnose i pokažu predanost kroz opipljive akcije. Prihvatanjem proaktivne komunikacije, strateškog planiranja i inovativnih rješenja, kompanije mogu ne samo ublažiti rizike, već izazove pretvoriti u prilike za kreiranje trajne prednosti, dodao je.
VEZANO
Kako će Centralna banka BiH rasporediti dobit od 400 miliona KM