Marketing X Business

Trenutak u vremenu ili nova era za društvene mreže: Šta donosi odljev korisnika s X-a na Bluesky

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Više od 700.000 – toliko je korisnika društvena mreža Bluesky dobila nakon američkih predsjedničkih izbora i pobjede Donalda Trumpa te uslijed odljeva korisnika s X-a (bivšeg Twittera) Elona Muska, kojeg je Trump izabrao za novi Odjel za učinkovitost vlade. Samo u protekloj sedmici Blueskyu se pridružilo 700.000 korisnika, uglavnom iz Sjedinjenih Američkih Država. Time je ta platforma, koju je osnovao bivši direktor Twittera Jack Dorsey, dosegla 14,5 miliona korisnika, piše Tportal.

Odbjegli korisnici, od brojnih slavnih osoba do britanskog lista The Guardian, kažu da su otišli s X-a zbog “krajnje desničarskog aktivizma, dezinformacija i govora mržnje”. No kao glavni razlog navode Muskovu podršku republikanskom kandidatu i novoizabranom američkom predsjedniku Donaldu Trumpu, a koja je kontroverznom poduzetniku donijela čelnu poziciju u Uredu za učinkovitost vlade.

Tokom američkih predsjedničkih izbora fokus tako nije bio samo na kandidatima Kamali Harris i novoizabranom predsjedniku Donaldu Trumpu, već i na društvenim mrežama, tačnije njihovoj ulozi u osiguravanju transparentnosti i točnosti informacija. Bluesky, društvena mreža koja je nedavno osigurala značajna finansijska sredstva, polagala je nade u to da će se pokazati kao pouzdana alternativa platformi X.

Otkako je Musk 2022. godine kupio Twitter i preimenovao ga u X, istraživači tržišta zabilježili su da broj korisnika platforme pada te da se veći oglašivači povlače. Nije poznat tačan broj korisnika, ali procjenjuje se da je riječ o stotinama miliona.

Polarizacija među korisnicima društvenih mreža postaje sve je izraženija. S jedne strane zbog frustracija izazvanih promjenama na platformi X, a s druge zbog sve privlačnijeg okruženja koje nudi Bluesky. U tom se potezu, među ostalim, očitavaju sve dublje podjele u načinu na koji ljudi percipiraju slobodu govora, moderiranje sadržaja i zajedničke vrijednosti u digitalnom prostoru, a gdje je X pokazao znatne manjkavosti, pogotovo nakon Muskove javne podrške Trumpu.

Dok je X, vođen Muskovom svesrdnom podrškom Trumpu, okupljao republikance, Bluesky je s druge strane privukao korisnike sklonije ljevici, ponajviše bivše korisnike X-a nezadovoljne njegovim novim smjerom.

Istovremeno se drugi X-ov konkurent, aplikacija Threads u vlasništvu Mete, udaljila od političkih tema, čak prestavši preporučivati politički sadržaj korisnicima. A upravo je tu situaciju Bluesky uspio iskoristiti zadovoljivši potražnju za društvenom mrežom koja daje prednost raspravama o potencijalnim dezinformacijama.

VEZANO

Spotify ulazi u svijet videa: Hoće li YouTube dobiti ozbiljnu konkurenciju