N. D.
Unatoč onome što ste možda čuli, umjetna inteligencija (AI) ne može sve popraviti. Evo kako da utvrdite da li jeste ili nije ono što vam treba. Marketinški stručnjaci treba da se upoznaju sa AI što je brže moguće i da to neće biti diferencijator za vaš marketinški odjel, već umjesto toga mogu ulog.
Problem je u tome što izvršni direktori koji zahtijevaju od svojih marketinških timova da iskoriste AI nemaju pojma koje probleme bi AI riješio za te timove i nemaju pojma kako se uklapa u njihove postojeće marketinške strategije ili tehnološke skupine. Oni također ne shvataju da postoje drugi, temeljniji problemi s kojima se njihovi trgovci suočavaju, a koji bi imali veći utjecaj na njihov marketing i poslovni uspjeh od pokušaja da progone dlakavu zvijer AI.
Ovo je isti problem sa kojim su se suočile kompanije kada su CMO počeli da zapošljavaju naučnike za podatke prije nekoliko godina kada su naučnici podataka brzo otkrili da CMO nemaju znanje koje probleme rješavaju modeli, a samim podacima je bio potreban herkulovski inženjering prije nego što su modeli uopšte mogli da se naprave.
Ako ste u situaciji u kojoj vaš CEO ili CMO zahtijevaju da koristite AI u svojim marketinškim naporima, evo tri koraka koja biste trebali poduzeti da pripremite sebe i svoj tim:
1. Identifikujte i dogovorite probleme i slučajeve upotrebe AI
Ako vam vaš CEO/CMO ne može dati konkretan problem za koji želi da ga riješite pomoću AI, nemojte se obavezati da ćete ga koristiti. Pitajte CEO/CMO zašto želi da koristite AI? Šta je to u vašoj trenutnoj strategiji/procesu/izvršenju što ne ispunjava njena očekivanja? Bez jasne izjave o problemu i slučaja upotrebe, gubit ćete sate u AI zečjoj rupi.
Pristupite problemu na ovaj način: Počnite sa izjavom o problemu: Borimo se sa XYZ. Pređite na hipotezu: Vjerujemo da će AI pomoći u rješavanju ovog problema tako što će umjesto nas napraviti ABC. Završite prijedlogom/obećanjem i predviđanjem rezultata: Obavezaćemo se da ćemo obezbijediti resurse za AI inicijative za povećanje specifičnog KPI-a za 10%. Ako je problem vezan za efikasnost/tok posla, onda smislite metriku koja će pokazati šta uspjeh znači.
2. Primijenite odgovarajuće resurse za podršku inicijativama AI
Upravo ste otpustili cijeli tim za marketinške operacije? Sada nije vrijeme za skok u AI. Ako se vaš tim za marketinške operacije sastoji od jedne osobe, sada nije vrijeme da uskočite u AI. Ako nemate namjenske analitičke, podatke ili razvojne resurse, sada nije vrijeme da uskočite u AI. Ovo ne znači da vaš tim za marketing sadržaja ne može koristiti AI za pisanje blogova, ali jeste li kreirali politiku upravljanja umjetnom inteligencijom?
Imate li proces koji osigurava da se sadržaj prati kako bi se osigurao kvalitet? Ako je vaš jedini slučaj upotrebe pisanje postova na blogu, to nije ono što vaš CEO/CMO očekuje kada kažu „AI će promijeniti način na koji kompanije rade marketing“. Potreban vam je neko da procijeni AI alate na tržištu, uradi procjenu proizvoda, ugradi alate, obuči marketinški tim o tome kako koristiti AI. I ne zaboravite da će, baš kao što će podaci o smeću, rezultirati modelima smeća od strane vašeg tima za nauku o podacima, to će također rezultirati AI smećem. Potreban vam je neko odgovoran za vaše podatke. Ako želite ulagati u AI, investirajte u prave operativne i tehničke ljude koji mogu izgraditi snažnu temeljnu strategiju podataka i tehnologije koja će podržati vaše buduće AI inicijative.
3. Izgradite kulturu u kojoj se inovacija nagrađuje i gdje se neuspjeh ne kažnjava
Mnogi trgovci se boje neuspjeha, što ih zauzvrat čini strahom od preuzimanja rizika. AI je sve u preuzimanju rizika. Rizično je da marketinški stručnjak dodijeli postotak svog vremena ili budžeta učenju o AI jer to znači manje vremena za njihove “isprobane i istinite” marketinške taktike. Rizično je da marketinški stručnjak prepusti kontrolu operativnom/tehnološkom/data timu koji može voditi AI projekt. Rizično je da marketinški stručnjak investira u nešto što bi jednog dana moglo da im oduzme posao.
Kao vođa, morate svom timu prenijeti očekivanja i norme tima koje očekujete. Preuzimanje rizika treba da bude norma i cijenjeno ponašanje. Također morate izgraditi kulturu u kojoj se neuspjeh ne kažnjava. Ako test s umjetnom inteligencijom ne uspije, trud bi trebao biti nagrađen. Ako je AI tema razgovora u vašoj kompaniji ili odjelu, nadam se da ćete zastati i razmisliti o tome da li ste spremni za AI i kolika je vjerovatnoća uspjeha za AI inicijativu. Imate li temeljne dijelove svojih marketinških napora u stanju pogodnom za AI? Ako ne, počnite tamo. I zapamtite, uspjeh s umjetnom inteligencijom može početi neuspjehom.