Marketing X Business

Unatoč poskupljenju kafe i kakaa na svjetskom tržištu Atlantic Grupa povećala dobit

Marx.ba

(Foto: Atlantiuc Grupa)

Atlantic Grupa je u 2024. godini zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 1,08 milijardi eura, što u odnosu na prošlu godinu predstavlja rast od 10,8 posto.

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 12 posto na 97 miliona eura, dok neto dobit iznosi 26,5 miliona eura i manja je 15,2 posto u odnosu na 2023. godinu. U skladu s najavama, riječ je o negativnom utjecaju snažnih pritisaka povijesno visokih cijena kafe i kakaa na profitabilnost, osobito u zadnjem kvartalu prošle godine.

– Unatoč nepovoljnim uvjetima iz okruženja, Atlantic Grupa je 2024. godinu završila s odličnim prodajnim rezultatima, koji po prvi puta nadmašuju milijardu eura. Rekordan prihod ostvaren je uslijed rasta prodaje u svim poslovnim i distribucijskim područjima te na većim tržištima, a rast EBITDA postigli smo unatoč do sada nezabilježenom poskupljenju naših ključnih sirovina, kafe i kakaa, te većim ulaganjima u zaposlene i marketing. Želim zahvaliti svim našim zaposlenima na predanosti u jačanju poslovanja, kao i našim partnerima na dugogodišnjoj podršci. Očekujemo i dalje izazovno okruženje, ali ostajemo usredotočeni na jačanje konkurentnosti, inovacije te profitabilan i održiv rast, istakao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Najveći rast prodaje ostvarila su strateška poslovna područja (SPP) Kafa (24,5 posto) te Pića (9,5 posto) i Delikatesni namazi (9,1 posto).

Kafa je s udjelom u ukupnom prihodu od 23 posto najveća pojedinačna kategorija. U distribuciji prednjači strateško distribucijsko područje (SDP) Srbija s rastom od 12,6 posto, a slijede Sjeverna Makedonija s rastom od 11,3 posto i Hrvatska s rastom od 8,7 posto, dok ključna europska tržišta ostvaruju dvoznamenkasti rast uslijed rasta prodaje na tržištima Njemačke, Austrije i Švicarske.

U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 62,7 posto, ljekarničko poslovanje 8,8 posto, dok principalski brendovi učestvuju s 28,5 posto prihoda od prodaje.

Godinu iza nas obilježila je akvizicija Strauss Adriatica, integracija u sistem Atlantic Grupe provedena je jako uspješno te se od sljedeće godine očekuju značajni sinergijski efekti.

VEZANO
Privrednici iz Bosne i Hercegovine na Makkah Halal Forumu u Meki