Marketing X Business

Uspon marketinga održivosti: Kako brendovi mogu iskoristiti ekološki osviještene potrošače

N. D.

(Foto: Ilustracija)

Održivost više nije popularna riječ. To je mandat. Kultura potrošača koji cijene i pokušavaju zaštititi okoliš preokreće tržište od gledanja na neetičke prakse i prečice ka većoj odgovornosti, otvorenosti i ekološkoj brizi. Ova transformacija omogućava brendovima da razviju duboko ukorijenjene odnose sa svojim potrošačima, istovremeno pružajući odgovarajući spoj između misije i profita. Međutim, održivost nije samo prodaja ekološki prihvatljivih proizvoda – radi se o inkorporiranju održivih praksi u srce organizacije.

Šta su ekološki osviješteni potrošači? Potrošači koji se bave recikliranjem su svjesni, pažljivi i čak utiču na svoje zajednice. Umjesto toga, oni razmatraju svaki aspekt, uključujući izvor, pakovanje i ukupni uticaj kompanije na ekologiju. Poslovni slučaj za održive proizvode je da statistika iz najnovijeg istraživanja pokazuje da će 73 posto milenijalaca vjerovatno platiti premiju na održive proizvode.

Ovi kupci su, međutim, također oprezni, brzo uočavaju zelenašenje i insistiraju na iskrenim pokušajima. Brendovi se moraju fokusirati na mjerljivi utjecaj i odmaknuti se od performativnih gestova kako bi ih pravilno angažirali.

Nekoliko brendova implementiralo je strategije poput kompenzacije ugljika i ekološki prihvatljivog pakovanja, imperativ je biti kreativan kako bi se ostavio trag na konkurentnom tržištu održivosti. Evo nekoliko kreativnih, progresivnih metoda:

1. Potrošački ekosistemi sa zatvorenim krugovima – Brendovi mogu stvoriti zatvorene potrošačke ekosisteme kao alternativu pukoj reciklaži. Zamislite kompaniju za odjeću koja potrošačima omogućava da trguju svojom rabljenom robom za kredit u trgovini. Nakon toga se ova vraćena roba može popraviti, prenamijeniti ili ponuditi na prodaju uz popust. Takvi programi podstiču ciklični angažman s klijentima uz smanjenje smeća.

2. Eko-ambasadori vaše baze kupaca – Influenceri i brendovi često sarađuju kako bi promovirali održivost, pa zašto ne biste odanih potrošača učinili eko ambasadorima? Kompanije mogu kreirati prave kampanje od usta do usta i zajednicu posvećenu zajedničkim vrijednostima tako što će kupcima pružiti sredstva i instrumente za podršku cilju održivosti brenda.

3. Transparentnost ugljika svakog proizvoda – Brendovi mogu uključiti oznake ugljika kako bi istakli utjecaj svakog proizvoda na okoliš, slično nutritivnim oznakama koje pomažu potrošačima da donesu informirani izbor hrane. Ovaj stepen otvorenosti podstiče poverenje pored edukacije kupaca. Kako bi pomogao potrošačima koji brinu o okolišu da naprave obrazovane odabire, proizvođač elektronike bi mogao, na primjer, prikazati ugljični otisak proizvodnje i isporuke proizvoda.

4. Projekti gamifikacije i održivost idu ruku pod ruku – Gamifikacija pomaže da se utiče na ponašanje potrošača dok povećava njihove šanse da donesu ekološki prihvatljive izbore. Na primjer, brendovi mogu koristiti geolokaciju da nagrade potrošače koji su prethodno reciklirali ili kupili zelene proizvode značkama, vaučerima ili donacijama za zelene dobrotvorne organizacije. Kupci imaju snažan poticaj da ponovo učestvuju zbog ove kombinacije uključenosti i nagrade.

5. Inicijative za finansiranje koje vodi zajednica – Brendovi mogu preusmjeriti postotak svog prihoda za podršku ekološkim projektima vođenim zajednicama, a ne samo ciljevima održivosti na korporativnom nivou. Inicijative kao što su urbano šumarstvo i očuvanje vode u siromašnim područjima mogu povećati kredibilitet brenda dok imaju stvarne, lokalne efekte.

6. Ekološki prihvatljiva online promocija – Brendovi mogu smanjiti ugljični otisak svog digitalnog oglašavanja u području koje se često zanemaruje. Oni koji koriste obnovljivu energiju za napajanje ovih servera, zajedno s oglašivačima koji koriste niskoenergetske reklamne formate baterija, mogu se svidjeti ekološki osviještenim ljudima.

7. Omogućavanje transparentnosti lanca opskrbe korištenjem blockchain tehnologije – Brendovi mogu koristiti blockchain tehnologiju kako bi pratili cijeli vijek trajanja proizvoda od nabavke sirovina do isporuke na održiv način i pod etičkim radnim praksama. Dajući kupcima QR kodove koji se mogu skenirati povezani s ovim blockchain podacima, preduzeća omogućavaju potrošačima da trenutno provjere tvrdnje, podižući kredibilitet i povjerenje i uspostavljajući standard za održivu odgovornost.

VEZANO

10 marketinških trendova za 2025. koji bi mogli transformirati budućnost industrije