Marx.ba

Stručnjaci kažu da će 4 od 10 vještina koje vaš tim trenutno posjeduje, postati zastarjele do 2030. godine. To govore podaci koje je objavio Svjetski ekonomski forum u izvještaju o budućnosti poslova za 2025. godinu.
Postoji mnogo razloga za to, a umjetna inteligencija je glavni među njima. Postoje dva načina da se sagledaju ove informacije. Jedan način je paničariti i brinuti se zbog neizvjesne budućnosti. Drugi način je da se to shvati kao znak da se pripremite za ono što dolazi, ili u nekim slučajevima, ono što je već ovdje.
Neki ljudi nazivaju umjetnu inteligenciju najvećom prilikom koju su poslovanje i marketing vidjeli od pojave interneta. Nisu u krivu jer pitanje nije hoće li umjetna inteligencija transformirati vašu organizaciju, pitanje je kada će se to dogoditi? I hoćete li biti vozač, putnik ili odbijeni putnik?
Umjetna inteligencija je širok pojam koji pokriva širok raspon tehnologija. Kad god je tehnologija toliko široka, stručnjaci počinju sužavati pojam i vidjeti kako primijeniti široku tehnologiju na određenu disciplinu poput marketinga.
Dakle, umjetna inteligencija u marketingu je korištenje pametnih tehnologija poput mašinskog učenja i analize podataka za razumijevanje ponašanja potrošača i kupaca, personalizaciju iskustava, automatizaciju zadataka ili čak stvaranje novih iskustava kako bismo služili potrošačima na nove i bolje načine.
Kao marketinški stručnjaci i poslovni menadžeri, možemo koristiti umjetnu inteligenciju kako bismo predvidjeli šta kupci žele, prenijeli pravu poruku u pravo vrijeme i optimizirali kampanje za bolji povrat ulaganja. Bez obzira ciljate li potencijalne klijente, upravljate putovanjima kupaca ili analizirate performanse, umjetna inteligencija vam daje oštrije uvide i veću efikasnost.
U svijetu gdje su personalizacija i brzina važni, zbog ogromne moći, umjetna inteligencija nije samo još jedan alat. Postaje konkurentska prednost i svaki dan kada ne koristite umjetnu inteligenciju, neko je koristi i postaje bolji.
U prošlosti su marketinški stručnjaci pregledavali iskustva iz prošlih lansiranja, naručivali studije skeniranja tržišta tokom nekoliko mjeseci, ručno pratili konkurenciju i primjenjivali ličnu procjenu kako bi donijeli odluke o tome gdje će se kretati.
Sada, uz umjetnu inteligenciju, prediktivna analitika analizira trendove, aktivnosti konkurencije i preferencije kupaca kako bi predvidjela potražnju, preporučila cijene i prilagodila poruke o lansiranju. Rezultat je izbor koji je više zasnovan na podacima i pametnija strategija izlaska na tržište s manje nagađanja.
Iskusni marketinški stručnjaci znaju koliko je teško upravljati povratnim informacijama potrošača. Potrebna je vještina da se vidi nenapisano i čuje neizrečeno jer ponekad ono što nije izričito rečeno zapravo jest rečeno. Tu je umjetna inteligencija korisna.
Obrada prirodnog jezika (NLP) skenira društvene mreže, recenzije i zapise korisničke službe kako bi odmah uočila nove trendove, pritužbe ili pohvale. Može čitati tragove e-pošte i dešifrirati skrivene emocije. Na taj način brend ostaje ispred raspoloženja potrošača.
Ovo je problem već godinama. Ljudi su oduvijek željeli pokazati čije marketinške aktivnosti pokreću prodaju. Pritisak je sve veći jer neke organizacije sada konsolidiraju prodaju i marketing u ulogu rasta.
Danas, uz umjetnu inteligenciju, modeli linkova mogu pratiti putovanja kupaca na različitim uređajima i trgovinama, povezujući stvarnu prodaju s digitalnim oglasima, linkovima na koje se klikne na raznim platformama itd. Marketinški stručnjaci konačno vide potpunu sliku onoga što potiče prodaju i kako mogu optimizirati.
Snažna kreativna osoba danas može koristiti umjetnu inteligenciju za kreiranje cijelog videa, a zatim nastaviti s automatskim generiranjem i prevođenjem sadržaja prilagođenog kulturi, jeziku i ponašanju kako bi se postigla lokalna relevantnost. S toliko napretka postignutog u AI videozapisima između maja i juna 2025. godine, idemo prema mjestu gdje će velike kompanije pokretati cjelovite kampanje kreirane samo uz pomoć prompta.
Ponekad postoje veliki pokreti koji definiraju kategoriju na tržištu, poput pada cijena konkurencije ili viralnog trenda. Preduzeća žele da budu agilnija u iskorištavanju tih prilika. Sa AI kontrolnim pločama, pratite tržišne signale u stvarnom vremenu (uključujući cijene konkurencije, podatke o policama i trendovske teme) i odmah obavještavajte timove. Marketinški stručnjaci se mogu brzo mijenjati, iskoristiti prilike ili proaktivno zaštititi tržišni udio.
Umjetnu inteligenciju možete koristiti za obavljanje postojećih zadataka na efikasniji način ili ih obavljati na drugačiji način. Također možete koristiti umjetnu inteligenciju za stvaranje novih mogućnosti po osnovnom standardu ili ih obavljati po naprednom standardu. Sve ovisi o potrebama vaše organizacije i kuda želite ići.
Svaka organizacija ili tim mogu usvojiti umjetnu inteligenciju do nivoa koji odgovara njihovim potrebama. Stručnjaci potiču male korake za pilotiranje i vidjeti rezultate koji grade povjerenje prije širenja.