Automobili.ba/Š.M
Njemački proizvođači automobila su u proteklih nekoliko godina najavili hrabre planove za prelazak na električne automobile i izazov Teslinoj dominaciji. Umjesto toga, samo još više zaostaju, piše Bloomberg.
Tesla je u prvoj polovici ove godine isporučila 889.015 automobila, više od ukupne prodaje električnih vozila Volkswagen grupe, BMW-a, Mercedes-Benza i Porschea.
Njemački proizvođači automobila bore se jer problemi sa softverom odgađaju ključne modele i zbog toga im pada prodaja u Kini, njihovom najvećem tržištu, gdje su Tesla i lokalni prvak BYD daleko odmaknuli. Zaostaju čak i na njemačkom tržištu, gdje je Tesla i dalje vodeća marka električnih vozila.
Teslina prodaja radikalno raste na krilima konstatnih sniženja cijena, prodaja električnih vozila porasla je 30 posto u odnosu na VW u prethodnom kvartalu. Njemački proizvođači automobila napredovali su u prošlosti jer su usavršili proizvodnju vozila na benzin i dizel, sa stotinama lokalnih proizvođača kvalitetnih dijelova koji su ih opskrbljivali mjenjačima, komponentama motora. S baterijama i elektromotorima, to znanje više nema veliku ulogu. U najvećem europskom gospodarstvu, inflatorni pritisci, nedostatak kvalificiranih radnika i visoke cijene energije doprinose strukturnim izazovima koje donosi prelazak na električna vozila.
Najveća prijetnja Nijemcima je slabljenje pozicije u Kini. VW, BMW i Mercedes desetljećima su dominirali prodajom automobila s unutarnjim sagorijevanjem na najvećem svjetskom automobilskom tržištu, ali nedavno su zaostali za kineskim markama koje su bile bolje u proizvodnji pristupačnih električnih vozila s tehnologijom i softverom prilagođenim lokalnim ukusima.
Očekuje se da će električna vozila činiti 90 posto kineskog tržišta do 2030. godine pa Nijemci moraju hitno reagirati.
Zanimljivo je da Teslu ne pogađa ni činjenica da ima poprilično stari vozni park, s modelima koji su već dugo na tržištu. Njemačke tvrtke još uvijek ostvaruju kvalitetnu zaradu prodajom modela s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, uključujući i Kinu. Također, svi veliki proizvođači ulažu ogromna sredstva u nove platforme i već od 2025. godine doći s novom generacijom električnih vozila, s većom brzinom punjenja i dosegom koji bi trebao porasti za više od 30 posto.