Marketing X Business

VTK: Posjete firmama koje planiraju proširenje kapaciteta i povećanje izvoza

Marx.ba

(Foto: VTK)

U sklopu USAID projekta “Diaspora Invest”, koji se realizira u suradnji s Vanjskotrgovinskom/Spoljnotgovinskom komorom Bosne i Hercegovine,  Privrednom komorom RS i Privrednom/Gospodarskom komorom FBiH, a za cilj ima povezivanje bh. kompanija s međunarodnim tržištem putem posrednika iz dijaspore, odvija se program posjeta odabranim bh. kompanijama – korisnicama podrške.

Članovi projektnog tima VTKBiH i ekspert iz bh. dijaspore Aldin Alibašić, posjetili su četiri kompanije iz drvoprerađivačkog sektora i upoznali se s njihovim proizvodnim potencijalom te planovima za izvoz.

Kompanija Alestra d.o.o. nalazi se u Sarajevu i posluje od 2019. godine. Glavna djelatnost je proizvodnja stolova od punog drveta različitih oblika i namjene koje uspješno izvozi u zemlje Evropske unije, za šta već posjeduju FSC CoC certifikat. Cilj kompanije je poboljšanje izvoza na inozemno tržište te planiraju intenzivirati promotivne aktivnosti uključujući i izlaganje na međunarodnim sajmovima.

U Vogošći se nalazi pogon firme Holzwerk d.o.o. koja se bavi proizvodnjom i ugradnjom dijelova enterijera od punog drveta i pločastih materijala. Rade isključivo na projektnom principu, pri čemu maksimalno teže prilagoditi proizvode željama kupaca. Uglavnom su aktivni na domaćem tržištu, a motiv za učešće u predmetnom projektu jest želja da dobiju konkretne preporuke za ulazak na ino-tržišta.

Kompanija TTM d.o.o. iz Brčkog startala je kao primarna prerada mekog drveta, a u posljednje tri godine  fokusira se više na finalizaciju. Proizvodi drvene elemente koji se koriste za izradu kontejnera, zidne i podne obloge koje se koriste u proizvodnji sauna, kao i signalne daske za označavanje puteva, gradilišta, ski staza itd.  Imaju iskustva u izvozu i ubuduće žele ojačati paletu proizvoda većeg stupnja prerade i proširiti tržišta.

Članovi projektnog tima su u Banjaluci posjetili start-up kompaniju JoWood d.o.o, čiji je osnovni proizvod linija parketa pod nazivom Royal Oak, na tržistu poznatija kao 3D parketi. Parket je izrađen od 100% hrastovine u tri sloja, pa u isto vrijeme spada u troslojne i masivne parkete. Inovacija je i u dizajnu koji omogućava čak sedam različitih mozaika slaganja, a kombinacijom boja se postižu i 3D efekti. Kompanija stremi izvozu i ubuduće će raditi na provedbi preporuka eksperta iz dijaspore, kako bi ostvarila svoje ciljeve.

Inače, u okviru projekta pomenute kompanije i druge zainteresirane firme iz oblasti drvoprerade, imale su priliku prisustvovati prezentaciji eksperta iz bh. dijaspore Alibašića i saznati više o globalnim kretanjima u drvnom sektoru, poziciji BiH u svjetskim lancima vrijednosti te dobiti informacije od značaja za unapređenje prodaje na inozemnom tržištu.