Marketing X Business

Zašto će „dosadna“ tehnologija biti najveći marketinški trend 2025.

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Godinama je tehnološka industrija bila opsjednuta sljedećom “velikom stvari”. Blockchain, AI glasovni asistenti, metaverzum – svaki obećava da će revolucionirati marketing kakav poznajemo. Rizični kapitalisti su uložili milijarde u ove blistave inovacije, a trgovci su se trudili razumjeti i implementirati najnovije sjajne platforme. Ali dok gledamo unaprijed, prava marketinška revolucija neće se naći u blistavom i ometajućem. Naći će se u pouzdanim, praktičnim i da, mnogi će reći, ‘dosadnim’.

Jer 2025. najveći marketinški trend neće biti jurnjava za prolaznim novitetima. Radit će se o ovladavanju bitnim, često zanemarenim, tehnologijama koje podupiru pravu digitalnu transformaciju. Govorimo o neglamuroznim herojima modernog marketinga: sastavljanju, sistemima za upravljanje sadržajem nove generacije (CMS), robusnim strategijama podataka, sofisticiranoj automatizaciji i laserski fokusiranoj segmentaciji kupaca.

Zašto ova smjena? Jer, dok se hype ciklus vrti, kritična masa preduzeća shvaća da blistavi trikovi ne donose održivi rast. Otkrivaju da istinski utjecaj na tržište, onaj koji donosi prihod i gradi trajne odnose s kupcima, dolazi iz čvrste osnove funkcionalne, pouzdane i prilagodljive tehnologije.

Problem od 93%: Nedostaje oznaka u uticaju na tržište

Evo surove realnosti. Čak 93% kompanija još uvijek propušta značajne prilike da ubrzaju svoj uticaj na tržište. Zašto? Zato što ih ometaju zastarjeli, nefleksibilni nizovi tehnologija. Pokušavaju voditi marketinšku strategiju za 2025. na sistemima napravljenim za 2015. ili čak 2005. Nedavno istraživanje IT i marketinških lidera pokazalo je da tradicionalne monolitne CMS platforme danas ne uspijevaju timovima – gotovo svi su izrazili frustraciju ograničenim mogućnostima integracije s drugim uslugama i alatima u svom tehničkom staku, a 38% navodi da im je potrebno bolje iskustvo u integraciji.

Naslijeđeni CMS je poput pokušaja pokretanja optimiziranog koda sa zastarjelim hardverom – svaki potez je sputan ograničenjima. Programeri se bore s monolitnim platformama, trošeći bezbroj sati na održavanje i zaobilazna rješenja umjesto na stvaranje inovativnog korisničkog iskustva. Samo prošle godine, kompanije su izdvojile miliona dolara na tehnološke nadogradnje, ali IT timovi su posvetili do 25 sati sedmično jednostavno održavanju ovih naslijeđenih sistema. To je zapanjujuće rasipanje resursa i potencijala.

Ove platforme jednostavno ne mogu pratiti moderne zahtjeve. Oni se bore za integraciju s AI alatima, cross-platform rješenja ili neprimjetno povezivanje s različitim digitalnim kanalima. Ovo nije samo IT problem, to je osnovno marketinško usko grlo. Spriječava marketinške stručnjake da sprovode agilne kampanje, personaliziraju putovanja kupaca i isporuče istinski omnikanalna iskustva – upravo stvari koje pokreću konkurentsku prednost na današnjem tržištu.

Brzina pokretanja, sigurnost preduzeća: Dostižni ideal

Velika preduzeća često zavide brzini i agilnosti startapa. Ali mit da velike organizacije moraju biti spore i glomazne je upravo to – mit. Prihvatanjem “dosadnih”, ali briljantnih tehnologija, čak i najveća preduzeća mogu se kretati brzinom poput pokretanja bez ugrožavanja sigurnosti ili stabilnosti. Ključ leži u komponiranim arhitekturama i modernim CMS platformama bez glave.

Ovo su “dosadni” građevinski blokovi koji otključavaju nevjerovatnu agilnost. Zamislite tehnološku grupu u kojoj možete odabrati najbolje alate za svaki aspekt vašeg marketinga – od e-trgovine i analitike do personalizacije i CRM-a – i besprijekorno ih povezati putem API-ja. Ova “kompozicija arhitektura“, koju sve više favorizuje 70% donosilaca odluka u maloprodaji (u odnosu na samo 44% prije dvije godine), omogućava preduzećima da se oslobode rigidnih, sve-u-jednom naslijeđenih sistema.

Brzina na tržištu: Novo konkurentno bojno polje

U današnjem hiper-konkurentnom okruženju, brzina izlaska na tržište nije samo prednost. Postaje krajnja konkurentska prednost. Kupci očekuju trenutno zadovoljstvo, personalizirana iskustva i besprijekornu interakciju na svakom kanalu. Ako ne možete isporučiti na brzinu, ostat ćete iza.

To u osnovi mijenja način na koji se web stranice, aplikacije i digitalna iskustva grade i upravljaju. Što je više mogućnosti za inženjering i manje vremena za upravljanje naslijeđenim ovisnostima ili zadacima održavanja. Ovo se direktno prevodi u brže pokretanje kampanja, brže ažuriranje web stranica i mogućnost brzog prilagođavanja promjenjivim zahtjevima tržišta.

Okončanje uskog grla koje trgovci preziru

Predugo su trgovci bili zaključani u frustrirajućem plesu s razvojnim timovima. Svako ažuriranje sadržaja, svaka nova odredišna stranica kampanje i svako prilagođavanje web stranice često su zahtijevali intervenciju programera, stvarajući uska grla i usporavajući sve.

Bezglavi CMS razbija ove silose. Njegovi integrisani tokovi posla osnažuju netehničke marketinške timove da prave ažuriranja u realnom vremenu bez ometanja performansi sajta ili zahtijevanja stalne podrške programera. Marketinški timovi mogu vršiti ažuriranja u realnom vremenu dok programeri imaju kontrolu nad performansama stranice. To je kao da marketinškim stručnjacima date svoj pješčanik u kojem će raditi, tako da niko ne gazi jedni drugima na prste. Ova novootkrivena autonomija je transformativna. Marketinški stručnjaci mogu biti agilniji, osjetljiviji i kreativniji, brže pokretati kampanje i optimizirati sadržaj u realnom vremenu na osnovu podataka o učinku. Programeri, oslobođeni stalnih zahtjeva za ažuriranjem sadržaja, mogu se fokusirati na projekte s velikim utjecajem koji istinski pokreću inovacije.

Privlačnost vrhunske kvalitete

Privlačnost vrhunske kvalitete je neosporna. Ali 2025. najpametniji trgovci će prepoznati da prava konkurentska prednost nije u jurnjavi za najsjajnijom novom igračkom. Radi se o izgradnji robusne, fleksibilne marketinške infrastrukture otporne na budućnost zasnovanu na “dosadnim”, ali briljantnim tehnologijama. Vrijeme je da svoj fokus prebacimo sa novosti na nužnost, sa hype na korisnost. Budućnost marketinga nije najsjajniji predmet. Radi se o najjačoj osnovi, onoj koja daje najbolje rezultate.