N. D.
Mnogi profesionalci se nadaju da će uspjeđno nastaviti karijere za koje imaju strast kako bi mogli pronaći radost i smisao u svom poslu. Duboka briga o svom poslu je od vitalnog značaja za angažman i produktivnost, ali balansiranje emocija i kritičkog razmišljanja je bitno na radnom mjestu. Kada se zaposleni uključe u kritičko razmišljanje, oni koriste nezavisan, reflektivni misaoni proces za procjenu problema i rješavanje problema na osnovu znanja i objektivnih dokaza.
Vještine kritičkog razmišljanja mogu voditi vašu organizaciju prema uspjehu, ali da biste istinski maksimizirali prednosti kritičkog razmišljanja u rješavanju problema, ključno je naučiti ovoj vještini cijeli svoj tim.
Jen Lawrence, koautor knjige Engage the Fox: Poslovna priča o kritičkom razmišljanju i motiviranju vašeg tima, definira kritičko razmišljanje kao „sposobnost da se problemi efikasno rješavaju sistematskim prikupljanjem informacija o problemu, generiranjem daljnjih ideja koje uključuju različite perspektive, procjenjujući informacije koristeći logiku i osiguravajući da su svi uključeni na brodu.”
Ovo je složena definicija za izazovan koncept. Iako bi kritičko razmišljanje moglo izgledati jednostavno kao što je korak unazad i korištenje formalnog procesa razmišljanja umjesto instinktivne reakcije na sukobe ili probleme, to je zapravo mnogo izazovniji zadatak. Krajnji cilj kritičkog razmišljanja je osigurati da imate najbolji odgovor na problem uz maksimalnu podršku svih uključenih strana – rezultat koji će na kraju uštedjeti vaše poslovno vrijeme, novac i stres.
Jedan izvještaj Svjetskog ekonomskog foruma kaže da je kritičko razmišljanje jedna od najtraženijih vještina u karijeri koje poslodavci traže kada pokušavaju privući i zadržati najbolje zaposlenike – a poslodavci vjeruju da će vještine kritičkog razmišljanja postati još potrebnije u narednim godinama. Kritičko razmišljanje na radnom mjestu garantuje objektivno i efikasno rješavanje problema, u konačnici smanjujući skupe greške i osiguravajući da se resursi vaše organizacije koriste mudro.
Članovi tima koji koriste kritičko razmišljanje mogu povezati ideje, uočiti greške i nedosljednosti i najčešće donijeti najbolje odluke. Kritičko mišljenje je meka vještina koja se sastoji od više interpersonalnih i analitičkih sposobnosti i atributa. Evo nekoliko osnovnih vještina kritičkog razmišljanja koje mogu podržati uspjeh radne snage.
Opažanje: Zaposleni sa kritičkim mišljenjem mogu lako osjetiti i identificirati postojeći problem – pa čak i predvidjeti potencijalne probleme – na osnovu svog iskustva i oštrog opažanja. Spremni su da prihvate više gledišta i sagledaju širu sliku.
Analitičko razmišljanje: Analitički mislioci prikupljaju podatke iz više izvora, odbacuju pristrasnost i postavljaju promišljena pitanja. Kada pristupaju problemu, oni prikupljaju i još jednom provjeravaju činjenice, procjenjuju neovisna istraživanja i procjenjuju informacije kako bi utvrdili šta je tačno i šta može pomoći u rješavanju problema.
Otvorenost: Zaposleni koji pokazuju kritičko razmišljanje su otvorenog uma – ne plaše se uzeti u obzir mišljenja i informacije koje se razlikuju od njihovih uvjerenja i pretpostavki. Slušaju kolege, mogu se osloboditi ličnih predrasuda i prepoznati da rješenje problema može doći iz neočekivanih izvora.
Stav rješavanja problema: Kritički misleći imaju pozitivan stav prema rješavanju problema i traže optimalna rješenja za probleme koje su identificirali i analizirali. Obično su proaktivni i spremni da ponude sugestije na osnovu svih informacija koje dobiju.
Komunikacija: Kada menadžeri donose odluku, moraju je podijeliti s ostatkom tima i drugim dionicima. Kritički mislioci pokazuju odlične komunikacijske vještine i mogu pružiti potkrepljujuće argumente i dokaze koji potkrepljuju odluku da se osigura da je cijeli tim na istoj strani.