N. D.
Svake godine marketinški timovi prolaze kroz „sezonu planiranja“, nadajući se da će konačno postići rezultate koje rukovodstvo želi. Ipak, prečesto, ti pažljivo osmišljeni planovi ne uspijevaju – ne zbog budžeta, ne zbog kreativnih ograničenja, već zbog tri kritične praznine zbog kojih se planovi osjećaju kao – uzaludan trud. Zašto?
Tri ključna razloga: marketinški lideri propuštaju širu sliku, ne uspijevaju povezati napore sa stvarnim poslovnim ciljevima i recikliraju budžete bez usklađivanja sa novim ciljevima. Ovdje se ne radi o ograničenjima budžeta ili velikim idejama. To je fundamentalna praznina u upravljanju procesom planiranja od kraja do kraja na strukturiran, skalabilan način. Nacrt za marketinško planiranje kreiran je kako bi pomogao u otklanjanju ovih praznina, nudeći pristup u sedam koraka za snažnije, efikasnije planiranje.
Evo detaljnijeg pogleda na tri najveće praznine koje sprečavaju marketinške timove da ostvare svoj puni potencijal – i kako ih premostiti.
1. Nedostaje velika slika
Marketing ciljevi se često razvijaju izolovano, odvojeni od širih poslovnih ciljeva. Vašim najkreativnijim kampanjama će nedostajati pravi poslovni učinak ako se ne usklade s najvišim prioritetima kompanije, što dovodi do temeljnog jaza u planiranju.
Popravak: Usidrite svoj marketinški plan u odnosu na tri do pet najboljih ciljeva kompanije. Dajte prioritet inicijativama koje direktno podržavaju ove ciljeve – bilo da se radi o širenju na nova tržišta, hvatanju novih segmenata kupaca ili pokretanju inovacija. Ovo usklađivanje nije samo najbolja praksa. To je ono što marketing pretvara iz centra troškova u motor rasta.
2: Neusklađenost budžeta sa strateškim ciljevima
Marketinški timovi svake godine prerađuju strategije, ali onda kopiraju i zalijepe prošlogodišnji budžet. Ovo stvara jaz u kojem potrošnja više nije u skladu s prioritetima, sprečavajući resurse da dostignu aktivnosti s najvišim ROI.
Popravka: Prihvatite pristup budžetiranju zasnovan na nuli kako biste osigurali da svaki dolar služi strateškoj svrsi. Započnite svaki budžetski ciklus od nule, opravdavajući svaku stavku na osnovu njene relevantnosti za trenutne ciljeve. Blisko partnerstvo sa finansijama čini budžetiranje dijelom planiranja, pomažući transformaciji marketinga u istinski doprinos rastu.
3. Neuspješno korištenje podataka o učinku za informiranje budućih planova
Prečesto se marketinški planovi oslanjaju na pretpostavke ili navike, a ne na stvarne podatke iz nedavnih kampanja. Ovo stvara jaz u učinku, jer se resursi dodeljuju aktivnostima bez razumijevanja da li su dale rezultate. Ako vaš tim ponovo prisustvuje istom sajmu, pitajte: Da li je stvorio potencijalne klijente ili angažman koji je opravdao trošak? Nemojte to raditi samo zato što smo “to oduvijek radili”.
Popravka: Iskoristite podatke o učinku u tekućoj godini kako biste vodili planove za narednu godinu. Pregledajte metriku za svaki kanal, taktiku i kampanju kako biste utvrdili šta je uspjelo – a što nije. Ovaj pristup zasnovan na podacima premošćuje jaz između planiranja i izvršenja, omogućavajući pametnije odluke zasnovane na dokazima koje zaista utiču na rezultate.
Zaključak: Slijedite plan kako biste zatvorili praznine koje umanjuju uticaj- Svi volimo kriviti budžet kada marketinški planovi krenu po zlu, ali budžet ne pokreće strategiju – usklađeni plan radi. Prateći strukturirani plan, možete riješiti tri uobičajena problema planiranja. Marketing timovi mogu povezati svoj rad direktno s poslovnim ciljevima, uskladiti budžete s prioritetima i pustiti podatke da vode put.
VEZANO