N. D.
Da li ikada poželite da čupate kosu kada počnete da razmišljate o marketingu svog poslovanja? Ako klimate glavom, niste sami. Postoji bezbroj načina da plasirate svoj posao, što može biti jako frustrirajuće. Ali, kao što vjerovatno znate, marketing je neophodan za rast poslovanja, stoga nastavite čitati kako biste dobili vodič korak po korak koji će vam olakšati marketing kako biste mogli unaprijediti svoje poslovanje.
1. Nema strategije
Broj jedan razlog zašto su vlasnici preduzeća frustrirani marketingom je taj što nemaju razvijenu strategiju. Bacaju stvari o zid da vide šta radi, ali ne postižu nikakve rezultate. Mnogi vlasnici preduzeća imaju tendenciju da rade ono što čuju da „radi“ upravo sada (što se ozbiljno može promijeniti iz minuta u minut). Ali svaki posao je drugačiji, tako da ono što radi neko drugi neće nužno biti dobro za vaš posao. Kreiranje strategije ne zahtijeva puno vremena, ali će vam pomoći da ostanete fokusirani i postignete svoje ciljeve.
Još jedno veliko “ne” stručnjaci daju tome da vlasnici preduzeća angažuju 18-godišnju nećakinju nečije sestre da im se bavi marketingom jer “znaju kako se rade društvene mreže”. Ovo je štetno iz raznih razloga. Prvo, biti aktivan na društvenim medijima ne znači razumjeti strategiju društvenih medija. Drugo, marketing je mnogo više od društvenih medija – svi vaši kanali moraju raditi zajedno da bi postigli rezultate. Treće, kada se zaposle, čini se da ne traju dugo, a onda vlasnici preduzeća moraju da počnu proces iznova.
Vjerovatno niste otvorili kompainju da biste svo svoje vrijeme potrošili na marketing, ali kada jednom odvojite malo vremena unaprijed za kreiranje strategije, možete se vratiti onome što volite.
Potezi: Odvojite sat ili dva da osmislite marketinšku strategiju koja radi za vaše poslovanje. Počnite sa svojim ciljevima – šta pokušavate da postignete? Zatim razmislite o svom idealnom kupcu – koji problem ih drži budnima noću? Odatle, radite na svojim porukama. Kako se možete povezati sa svojim idealnim kupcem? To bi bile riječi, fraze, slike, vrsta sadržaja koji kreirate i gdje se povezujete s njima. Na kraju, i vjerovatno najvažnije, budite dosljedni i pratite svoje rezultate kako biste se usput mogli prilagoditi!
2. Nema vremena
Kao vlasnici preduzeća, nosimo milion šešira, ali ako želite da unaprijedite svoj posao (ili čak da ostanete u poslu), moraćete da nađete vremena za marketing. Zakažite malo vremena u svom kalendaru i posvetite se tome. To bi moglo značiti ustajanje 30 minuta ranije i razmišljanje uz kafu. Ili bi to mogao biti sat nedjelje uvečer uz čašu vina za izradu strategije marketinga za sljedeću sedmicu. Ne morate imati sve urađeno i isplanirano u toj sesiji, ali izbacivanje vaših ideja, događaja, tema itd. iz glave i na papir (ili digitalni papir) čini ogromnu razliku.
Napravite kalendar i stavite sve svoje ideje (dovršene i nedovršene) na njega kako biste znali šta se sprema i bili spremni za to. Ova vježba, koja se izvodi dosljedno, uklanja toliko stresa i čini vaš marketing učinkovitijim. To može biti jednostavno kao rukom pisani planer, online alat ili čak Google tabela. Nemojte previše komplikovati, samo počnite. Usput možete prilagoditi.
Potezi: Pogledajte svoj kalendar i blokirajte neko vrijeme (po mogućnosti isti dan i vrijeme svake sedmice) da biste se usredotočili na izvršavanje svog marketinga. Odlučite koji alat (ako postoji) ćete koristiti za kreiranje kalendara na osnovu strategije koju ste kreirali u prvom koraku. Posvetite se tome, biće brže i lakše što više to radite. Počet ćete vidjeti rezultate brže nego što mislite.
3. Nema rezultata
Ključna stvar koju treba zapamtiti je da nakon što kreirate svoju marketinšku strategiju i počnete da je provodite, morate pogledati svoju analitiku da vidite šta radi, a šta ne. Brojevi pričaju priču i moći ćete vidjeti crvene zastavice, trendove i još mnogo toga kada počnete redovno gledati svoju analitiku. Reći će vam šta ljudi vole, šta ne vole, čime se bave itd.
Dobro mjesto za početak je da pogledate analitiku vaše web stranice, analizu društvenih medija i analitiku marketinga putem e-pošte. Ako trošite novac na oglašavanje, svakako to pratite.
Potezi: Počnite pregledavati svoju analitiku jednom mjesečno (ja volim da pregledam svoju i klijente na početku svakog mjeseca za prethodni mjesec). Napravite tabelu i pratite brojeve. Počet ćete primjećivati stvari koje možda ranije niste imali, što će vam pomoći da vodite svoju marketinšku strategiju i postignete rezultate.
Bonus: Dosljednost je ključna. Jedno od najvećih problema u marketingu je nedosljednost. Vlasnici preduzeća često započinju i zaustavljaju svoje marketinške napore, ili počnu da vide rezultate, a zatim popuštaju, da bi ubrzo nakon toga naišli na isti problem i morali su započeti ponovo. Postavite alarm, zalijepite ga na svoje ogledalo i nabavite partnera za odgovornost ili sve gore navedeno. Samo se posvetite tome da ćete uložiti malo energije i vremena u svoj marketing. Vidjet ćete rezultate.
VEZANO
Micro Vs. Makro: Da li je influencerski marketing pravi način