Marketing X Business

4 uobičajene zamke u neuspjelim agilnim marketinškim transformacijama i kako ih izbjeći

N. D.

(Izvor: ALBS)

Da biste zaista transformirali odjel marketinga u agilno, htjet ćete paziti na uobičajene tačke neuspjeha koje su ometale druge kompanije. Transformacija vašeg marketinškog odjela iz tradicionalnog modela u agilni nije lak put. Ipak, to se može postići ako izbjegnete uobičajene zamke koje uzrokuju da transformacije dođu do iznenadnog zaustavljanja.

Uspješne agilne marketinške transformacije se dešavaju kada: Promjena je postepena, a ne sve odjednom. Zaposleni imaju pravo glasa o tome kako se promjene dešavaju. Viši lideri su usklađeni sa zajedničkim razlogom zašto je promjena potrebna u ovom trenutku. Svi lideri moraju biti suočeni s promjenom, shvaćajući da će i oni morati promijeniti svoje ponašanje i način na koji rade sa svojim timovima.

Da bi evoluirali, svi u organizaciji moraju prihvatiti promjene i napustiti prijašnje načine rada. Kultura treba da bude takva u kojoj se ljudi osjećaju psihološki dovoljno sigurni da mogu isprobati nove stvari bez straha. Evo četiri uobičajena problema – i kako ih izbjeći.

1. Diktiranje promjena bez uvjerljivog “zašto”

Jedan veliki razlog zašto marketinške organizacije ne uspijevaju s agilnošću je taj što pokušavaju diktirati promjenu od vrha prema dolje bez jasne komunikacije zaposlenicima o tome zašto se promjena dešava i šta ona znači za njih. Umjesto ovakvog pristupa, lideri bi trebali imati uvjerljiv razlog zašto je promjena neophodna i potrebna u ovom trenutku, ali prepustiti kako će se ta promjena dogoditi u rukama marketinških stručnjaka na koje direktno utječe.

Primjer ovoga može biti: „Transformisat ćemo našu organizaciju kako bismo bolje zadovoljili promjenljive potrebe naših kupaca i kako bismo bili u mogućnosti da brzo prilagodimo naše marketinške taktike na osnovu događaja u realnom vremenu.”

Zatim, sprovođenje načina na koji se ova vizija postiže može se desiti formiranjem timova za agilne načine rada koji su predvođeni zaposlenima i koji predstavljaju različite uloge i nivoe u odjeljenju. To je osnovni pristup osnaživanju ljudi i njihovom činjenju dijelom promjene umjesto da ih prisiljava da se prilagode.

2. Nedostatak učešća lidera

(Izvor: Plumlogics)

Da bi se agilni marketing održao, lideri moraju konceptualno da se udruže s njim – i zaista postanu zagovornici promjena. Prečesto u kompanijama neki viši lideri žele da se transformišu u agilne, ali ovu viziju nisu jasno artikulisali srednjim menadžerima. Bez srednjeg rukovodećeg sloja kao zagovornika, oni lako mogu biti kontraproduktivni za promjenu odbijanjem da promijene svoje ponašanje.

Da bi dobili podršku vodstva, lideri koji implementiraju inicijativu moraju svojim direktnim zaposlenima prenijeti svoju viziju promjene i očekivano ponašanje svojih lidera i timova. Lideri koji vode promjenu moraju demonstrirati ovaj novi način rada organizaciji, modelirajući ponašanja koja žele da svi drugi prihvate.

3. Nespremnost na promjenu

Iako mnogi lideri žele da se promjene dešavaju, organizacija možda nije spremna ili voljna. Prije nego što pokrenete veliki napor u upravljanju promjenama, shvatite da li je organizacija spremna raditi i ponašati se drugačije i kojim tempom možete očekivati ​​da će se promjena dogoditi.

Iako promjena starih načina rada i ponašanja koja ga prate zahtijevaju vrijeme i trud, sve dok postoji neki zamah naprijed, na pravom ste putu. Promjena se nikada ne dešava preko noći, ali ono na šta želite da pripazite su marketinški timovi koji nisu voljni da se pomjere ni za centimetar.

4. Kultura koja nije psihološki sigurna

Agilni marketinški odjel treba vjerovati trgovcima da rade autonomno s eksperimentalnim načinom razmišljanja. Ovo zahtijeva od lidera da imaju visok nivo povjerenja u zaposlenike i da prihvate neuspjeh.

Bez osjećaja psihološke sigurnosti dovoljno za eksperimentiranje i neuspjeh, vaša kompanija neće imati mnogo koristi od agilnog marketinga.

Zaključak: Agilni marketing je odličan način da organizacije rade na iterativni, eksperimentalni način usmjeren na kupca. Međutim, kompanija mora biti spremna prihvatiti promjenu, dopuštajući da se ona dogodi organski od strane ljudi koji rade posao. Moraju se osjećati povjerenjem i podrškom lidera da bi bili uspješni u agilnom marketingu.