Marketing X Business

Veliko istraživanje: Potrošači sve više povezuju lično zdravlje i zdravlje planeta

Marx.ba

(Izvor: Profimedia)

Osim o svom zdravlju prilikom kupovinje hrane, potrošači sada aktivno razmišljaju i o okolišu, proizlazi iz istraživanja koje je za Tetra Pak proveo agencija za istraživanje tržišta IPSOS. Ovi ekološki osviješteni potrošači spremni su promijeniti svoje prehrambene navike kako bi zaštitili planet, otkrili su to podaci 15. izdanja godišnjeg izvještaja Tetra Pak Indexa 2023.

Tržište zdrave hrane već je dobro etablirano, navodi se, što omogućuje potrošačima aktivno traženje proizvoda koji će imati pozitivan učinak na njihovu fizičku dobrobit. Ipak, većina njih sada ima pretežito holistički stav jer 70% ispitanika smatra da zdravi proizvodi ne bi trebali štetiti okolišu, dok je drugih 54% ispitanika spremno preuzeti odgovornost za planet i promijeniti svoje prehrambene navike kako bi pridonijeli boljem svijetu.

Ovaj dvostruki fokus odražava se u sve većem broju potrošača koji svjesno smanjuju količinu mesa koju jedu, pri čemu je gotovo polovica svih potrošača izjavila kako smanjuju unos mesa ili ga potpuno isključuju. Izvještaj Tetra Pak Index, temeljen na anketi koju je u deset zemalja diljem širom provela globalna agencija za istraživanje tržišta IPSOS, otkrio je kako je ovaj trend smanjenja konzumiranja mesa globalni fenomen. Naime, 56% ispitanika navodi zdravstvene razloge za prihvaćanje fleksitarijanske, peskatarijanske, vegetarijanske ili veganske prehrane. Međutim, više od trećine ispitanika, njih 36%, posebno navodi brigu za okoliš kao svog primarnog motivatora.

Također, izvještaj otkriva kako praktičnost više nije primaran faktor. U značajnoj promjeni dugo prevladavajućih stavova, 70% ispitanika bi žrtvovalo praktičnost za zdravije proizvode. Na težnju za zdravljem ne ni utječe porast troškova života, sa samo 17% ispitanika koji su spremni žrtvovati hranu i piće koji doprinose zdravlju u trenutnom ekonomskom okruženju.

Očekuje se da će trend zaštite okoliša rasti jer se učinci klimatskih promjena osjećaju sve šire s potrošačima koji očekuju od proizvođača hrane da isporuče proizvode koji su i zdravi i održivi.

– Rezultati ovogodišnjeg izvještaja Tetra Pak Index odražavaju smjer kojim smo krenuli u posljednjih nekoliko godina, a to je dekarbonizacija prehrambene industrije i činjenje prehrambenih sistema otpornijim i održivijim. U mnogim dijelovima svijeta ljudi se oslanjaju na proizvode kao što su mlijeko i sokovi za svoju dnevnu prehranu, stoga je ključno optimizirati njihov lanac vrijednosti s inovacijama u nabavi, pakiranju, preradi i distribuciji u čemu imamo aktivnu ulogu zajedno s našim korisnicima i dobavljačima, rekao je Adolfo Orive, predsjednik i glavni izvršni direktor tvrtke Tetra Pak.

– Osim toga, uzimajući u obzir činjenicu kako će svijet trebati 60% više hrane do 2050. godine, mi ove napore nadopunjujemo tehnologijama koje mogu pomoći u istraživanju novih izvora prehrane – u rasponu od novih izvora hrane na biljnoj bazi do alternativnih proteina proizvedenih biomasom i preciznom fermentacijom. Oba su ova područja ključna za doprinos održivosti prehrambenog sustava, dodao je.

Revolucionarne inovacije u prehrambenoj industriji mogu igrati snažnu ulogu podrške u isporuci proizvoda koji nisu samo ukusni, već i učinkoviti u korištenju resursa, ističe se u saopćenju. Dobra vijest je da su potrošači spremni prihvatiti inovacije koje poboljšavaju način na koji živimo i konzumiramo hranu, a 62% njih vjeruje da tehnologija ima ulogu u stvaranju održivije budućnosti. Istodobno, neki potrošači su zabrinuti da takve inovacije možda neće biti jednako prirodne kao svježa i neprocesirana hrana – stoga će ključno biti pronaći pravu ravnotežu.

– Ovo područje se razvija prilično brzo te je teško predvidjeti kada i u kojoj mjeri će uspjeti. Međutim, samo kontinuiranim naporima i suradnjom kako bismo istražili svaku potencijalnu priliku, pronaći ćemo rješenja za trenutne izazove prehrambenog sistema, zaključuje Adolfo Orive.

Tetra Pak Index, trenutno u svom 15. izdanju, godišnji je izvještaj usmjeren na pružanje uvida u globalne trendove i prilike koje oblikuju budućnost industrije hrane i pića. Istraživanje je obuhvatilo 5000 online intervjua tokom oktobra i novembra 2022. godine u sljedećih 10 zemalja: Brazil, Kina, Njemačka, Indija, Kenija, Južna Afrika, Južna Koreja, Španija, Ujedinjeno Kraljevstvo i Sjedinjene Američke Države.