Marketing X Business

Vještine digitalnog marketinga pokazuju rast: Zahtjevi sektora nadmašuju profesionalni razvoj

N. D.

(Izvor: Shutterstock)

Ključne digitalne vještine na koje se trgovci oslanjaju poboljšale su se, ali rastući zahtjevi novih tehnologija i tehnologija u razvoju doprinose nedostatku vještina u većini industrija. Ovo je prema istraživanju koje je objavilo tijelo za obuku Target Internet, u saradnji sa Chartered Institute of Marketing (CIM).

Ovogodišnji izvještaj analizira podatke više od 10.000 marketinških profesionalaca, prikupljenih u periodu od 2018. do 2023., te ističe ključne kratkoročne i srednjoročne trendove, prilike i izazove u cijelom marketinškom sektoru.

Odvojena studija koju je sproveo CIM, istakla je složeno okruženje u kojem marketinški stručnjaci rade. Zabrinjavajuće je da je jedan od pet ispitanika (19%) izjavio da smatra da ima samo neke od potrebnih vještina za uspješno obavljanje svojih uloga. Dok skoro četiri petine, (79%) vjeruje da se vještina potrebnih za posao potpuno promijenila u protekloj deceniji.

S obzirom da su mnogi trgovci primorani da se prilagode raznim tehnologijama u nastajanju, uključujući generativnu umjetnu inteligenciju, Google Analytics 4, Web3, sve veći broj martech i sve veći broj platformi društvenih medija – nije iznenađujuće što se raspon vještina koje se očekuju od marketinga profesionalci nastavljaju da se šire.

Tempo razvoja u sektoru znači da kako se raspon vještina koje se očekuju od marketinških stručnjaka nastavlja da raste, preduzeća moraju duboko kopati i nastaviti ulagati u obuku i razvoj u vremenima ekonomske neizvjesnosti.

Izvještaj je otkrio da postoji opći uzlazni trend među ključnim marketinškim disciplinama s društvenim medijima (+8%), e-trgovinom i generiranjem potencijalnih kupaca (+5%) i marketingom e-pošte (+5%) koji bilježe najveća prosječna poboljšanja, dok marketing sadržaja (+1%), Analitika i podaci (+2%) i PPC (+2%) zabilježili su skromnija povećanja.

Međutim, unatoč općem trendu rasta, poboljšanja u većini područja digitalnog marketinga ostaju relativno niska i još uvijek su daleko od univerzalnih. Jasno je da postoji jaz u marketinškim vještinama s nekoliko disciplina koje bilježe samo neznatna povećanja u odnosu na nivoe prije pandemije, a neka područja se još uvijek nisu oporavila.

Brz tempo promjena u marketinškom sektoru znači da marketinškim stručnjacima može biti teško da ostanu u toku i relevantni, što utiče na sposobnost tima da ispuni poslovne ciljeve, što utiče na krajnji rezultat. Potrebno je kontinuirano ulaganje u obuku kako bi se osiguralo da timovi posjeduju potrebne vještine koje su im potrebne da se takmiče u pretrpanom marketinškom prostoru.

Istraživanje je pokazalo da su marketinški stručnjaci, na nekoliko nivoa, poboljšali svoje vještine u proteklih 12 mjeseci, ali da su neke od mlađih uloga nazadovale, pokazujući jasan slučaj da se vještine moraju ažurirati kroz kontinuiranu obuku na svim nivoima:

Nivo vještina pripravnika bilježi opći trend rasta u odnosu na prošlu godinu uz najznačajnije povećanje u općem marketingu (+18%). Uloge na nivou asistenta/diplomaca su zabilježile najmanji napredak, s rezultatima u četiri od dvanaest oblasti, a jedina oblast značajnog napretka su društveni mediji (+9%).
Nasuprot tome, grupa šefa odjela je postigla napredak u svim osim jedne oblasti sposobnosti u referentnim testovima, dok su oni na nivou direktora pokazali napredak u svih dvanaest oblasti nadležnosti, uzimajući ove grupe u skladu sa ili iznad svih prosjek staža.

Referentna vrijednost također sugerira da postoji jaz između samopouzdanja i stvarnih nivoa vještina u većini marketinških disciplina vođenih tehnologijom. Sa izuzetkom teorije marketinga, e-pošte, e-trgovine i generiranja potencijalnih kupaca, nivoi samopouzdanja stalno nadmašuju stvarnu sposobnost. To je bilo najočitije u sadržajnom marketingu, upotrebljivosti i društvenim medijima.

email inbox, online communication and e-mail marketing concept

– Ovogodišnji rezultati podvlače značajne mogućnosti, kao i značajne rizike za preduzeća svih vrsta. Kompanije i pojedinci koji usvajaju kulturu kontinuiranog profesionalnog razvoja imaju istinsku šansu da se istaknu, posebno jer tehnologija nastavlja da se razvija brzinom. Štaviše, naglašava se da se smanjenje ulaganja u obuku pokazuje kao neefikasna strategija za povećanje produktivnosti i poticanje rastaIzvršni direktor Target Interneta, Daniel Rowles, rekao je: direktor Target Interneta, Daniel Rowles.

Chris Daly, izvršni direktor Chartered Institute of Marketing, poručio je da mu je “rekao je: “uprkos izazovima koje smo svi iskusili u proteklih nekoliko godina, drago što vidi da se vještine povećavaju”.

– Međutim, nalazi izvještaja trebali bi djelovati kao poziv na buđenje za trgovce da ulažu u svoju obuku i razvoj. Spektar vještina koje se očekuju od marketinških profesionalaca nastavlja se širiti, što nam daje nove mogućnosti da pokrenemo promjene i pokažemo vrijednost naše industrije. Ali da bi to učinili, od vitalnog je značaja da trgovci ostanu svjesni brzo promjenjivog marketinškog okruženja i budu u toku sa profesionalnim razvojem – ili rizikuju da ostanu zaostali. Potražnja za digitalnim vještinama i dalje je jaka u okruženju koje se brzo mijenja, pa bih stoga apelirao na marketinške stručnjake da ulažu u svoje vještine i vještine svojih timova kako bi ostali ispred krivulje, naglasio je.