Marketing X Business

Vijek turbulencija i opstanka: Najpoznatiji reklamni pano na svijetu slavi 100. rođendan

Marx.ba

(Izvor: BBC)

Obnovljen i svježe obojen, kultni 15 metara visoki natpis “Hollywood” u Griffith Parku, u planinama iznad Los Angelesa, slavi svoj 100. rođendan, prenosi Punkufer.

Nakon prigodnih događanja tokom cijele godine i objave velikih planova za obožavanu atrakciju, glavna zabava održat će se u decembru na Hollywood Boulevardu.

Iako se ne zna tačan datum kada je postavljen, uvečer 8. decembra 1923. godine ogroman natpis od trinaest petnaestmetarskih slova prvi je put zasvijetlio, i to u fazama: “Holly” pa ” Wood” pa “Land”, a onda i cijeli “Hollywoodland”.

Trebao je biti tek obična svjetleća reklama za prodaju nekretnina u novoj gradskoj četvrti i nakon godinu i po dana biti razmontiran. Ipak, iako su ga i voljeli i mrzili, još uvijek stoji.

Davno je postao nezamjenjiv detalj s razglednica i iz filmova, simbol čitavog jednog svijeta i industrije i kult(ur)na atrakcija Los Angelesa.

Postavljen je tokom 1923. kao velika svjetleća reklama za stambeni kompleks koji se gradio podno njega u Hollywood Hillsu. Imao je četiri slova više nego ovaj koji danas poznajemo jer je na njemu pisalo ime nove četvrti – Hollywoodland.

Prvi novinski napisi o “električnom” natpisu, koji je, naime, bio “pojačan” s 4.000 sijalica koje su ga osvjetljavale noću, pojavili su se u prosincu 1923. Prvo se palilo prvih pet slova “Holly”, potom “Wood” pa “Land”. Ovaj do tada neviđeni efekt bio je pravo čudo jer ništa slično u tadašnjem svijetu nije postojalo: Vegas se počeo graditi tek dva desetljeća kasnije.

Godine 1932. mlada glumica Peg Entwistle, koju su tabloidi prozvali “The Hollywood Sign Girl”, bacila se u smrt s 15 metara visokog slova “H” i postala tragično i trajno nadahnuće za rasprave o privlačnostima i opasnostima Hollywooda.

Natpis je postao omražen, a do početka 1940-ih i sasvim oronuo, a i odavno već nije svijetlio jer je to bilo preskupo, da bi na kraju desetljeća ipak bilo odlučeno da se obnovi, ali bez zadnja četiri slova, i postane – reklama za Hollywood.

Natpis je 1973. godine proglašen kulturno-historijskim spomenikom Los Angelesa, ali usprkos tome i dalje ga nisu baš održavali pa kada se prvo slovo srušilo i ostao je “Ollywood” rugali su mu se da je progovorio “cockney” dijalektom.

Kasnije su se vrh slova „D“ i cijelo treće “O” spektakularno otkotrljali niz planinu Lee, a drugo „L“ zapalio je neki piroman. Krajem 1970-ih spasio ga je tata Playboya Hugh Hefner.

Priredio je “prodajnu zabavu” u svojoj poznatoj vili, a kupci su bili slavne osobe ili firme, između ostalih Alice Cooper i Warner Bros. Iznos od oko 27 hiljada dolara po slovu bio je dovoljan za potpunu restauraciju.