Marx.ba
Prema izvještaju Globalne inicijative za ekonomičnost saobraćaja (GFEI), SUV-ovi su prvi put prošle godine nadmašili u prodaji sve ostale karoserijske oblike automobila. Misli se na prodaju u cijelom svijetu.
Prosječna masa vozila je porasla na rekordnu vrijednost od 1,5 tona. Veća masa u pokretu – to ne znači samo veći rizik od nesreća, nego i veću potrošnju energije te veće emisije gasova.
Po izveštaju GFEI-a, to potkopava drugačiji, pozitivan trend – svake godine energetski intenzitet vozila, odnosno potrošnja s istim performansama, smanjuje se za više od četiri posto. Glavni uzrok povećane efikasnosti je prelazak na električni pogon koji je sada u svakom sedmom novom automobilu na svijetu. Posebno na tržištima s visokim udjelom električnih automobila kao što su Kina ili Evropa, bilans se uspješno poboljšavao, posebno od 2020. godine.
Da je prosječna veličina vozila ostala ista kao i, na primjer, 2010. godine, potrošnja energije i emisije CO2 novog voznog parka mogli su da budu 30 posto niže nego danas, navodi GFEI.
Trend popularnosti SUV-ova je međutim anulirao sve prednosti električnih motora, ali i manjih benzinskih te dizelskih motora.
– Moramo da se odmaknemo od ovih ogromnih vozila – objasnila je Sheila Watson iz odbora FIA-ine fondacije.
Fondacija je naručila istraživanje od GFEI.