Marx.ba
Sve donedavno u Volkswagenu su se nadali kako bi do sredine ovog desetljeća mogli prestići Teslu i postati vodeća kompanija na tržištu električnih vozila. No pokazalo se kako su želje jedno, a da je se stvarnost potpuno drukčija.
Ovih se dana zaista govori o kompaniji koja bi već ove godine mogla zamijeniti Teslu, ali to nije Volkswagen, već kineski BYD, koji je u posljednja tri mjeseca prošle godine prodao najviše električnih automobila na svijetu. S druge strane, na kineskom tržištu zabilježena je vrlo mala potražnja za novim VW-ovim modelom ID.7, što nisu dobre vijesti za njemačku kompaniju, kojoj je Kina važno tržište.
Unatoč tome sve donedavno iz njemačke automobilske kompanije komentirali su kako neće ulaziti u cjenovni rat s Teslom i ostalom konkurencijom. No kako im situacija na tržištu ne ide na ruku, morali su se prilagoditi te su odlučili povući nekoliko poteza kako bi postali što konkurentniji Tesli i rastućem broju kineskih kompanija.
Dugoročno, odnosno kroz sljedećih nekoliko godina planiraju predstaviti jeftinije modele svojih električnih automobila cijene od 25 hiljada eura, a jednom možda i 20 hiljada eura. Što se kratkoročnih poteza s kojim žele povećati prodaju tiče, VW je ove sdmice najavio smanjenje cijene svojih modela na evropskim tržištima. VW se odlučio na taktiku ponuda koje će biti specifične za pojedinačna tržišta, tako da pojeftinjenja neće biti jednaka u svim zemljama.
U Francuskoj će tako model ID.3 Pro sada koštati manje od 40.000 eura, dok će cijena modela s jačom 77 kWh baterijom iznositi 44.310 eura. Smanjena je i cijena modela ID.4 – kada se pojavio na tržištu, koštao je više od 50.000 eura, a u toj zemlji sada će se moći kupiti za 44.000 eura. I u Njemačkoj će početna cijena modela ID.3 iznositi nešto manje od 40.000 eura, a ovisno o modelu, VW je snizio cijene i do 7.735 eura na tom tržištu. Ista cijena modela ID.3 bit će i u Norveškoj, koja je najdalje dogurala u pogledu elektrifikacije, a VW je najavio promjene svoje cjenovne politike i u Belgiji i Švedskoj.
Prošle je godine na evropskom tržištu prodano nešto više od 2 miliona električnih automobila, što je porast u odnosu na 1,6 miliona iz 2022. godine, a za 2025. godinu očekuje se kako će se ta brojka približiti 5 miliona (4,8 miliona prodanih e-vozila).
Još jedna novost iz Volkswagena, koju je kompanija jučer najavila na sajmu potrošačke elektronike CES, jest implementacija AI chatbota ChatGPT u njihove automobile. Prvi modeli s tim chatbotom pojavit će se tokom drugog kvartala u Evropi i SAD, a ChatGPT će, ako mu vozač kaže da je hladno, podići temperaturu u vozilu, odnosno ako kaže da je gladan, pronaći će najbliže restorane, prenosi Zimo.