Marketing X Business

Apple izgubio status najvrjednije kompanije na svijetu

Marx.ba

(Izvor: Apple)

Dva tehnološka diva bore se za titulu najvrjednije kompanije na svijetu. Microsoft je prvi put od 2021. pretekao Apple i postao najvrednija kompanija na svijetu prema tržišnoj kapitalizaciji – koja mjeri vrijednost i broj dionica firne, prenosi Reuters.

Microsoft, sa sjedištem u Redmondu u saveznoj državi Washington, nadmašio je Apple tokom današnjeg trgovanja na Njujorškoj burzi (NYSE) kada je njegova vrijednost porasla za 1.5% i dosegla 2.888 biliona dolara. Apple, sa sjedištem u Cupertinu u Kaliforniji, pao je za 0.3% s tržišnom kapitalizacijom od 2.887 biliona dolara.

“Kina bi mogla biti kočnica”

Dionice Applea pale su 3.3% do sada u januaru, u usporedbi s rastom Microsofta od 1.8%. Pad Applea uslijedio je nakon niza snižavanja rejtinga i rasta zabrinutosti da će prodaja iPhonea, najprepoznatljivijeg proizvoda kompanije, ostati slaba, posebno na glavnom tržištu u Kini.

– Kina bi mogla biti kočnica za učinak u nadolazećim godinama, poručila je brokerska kuća Redburn Atlantic u jučerašnjoj bilješci za klijente, ukazujući na ponovno konkurentnost Huaweija i kinesko-američke napetosti koje su povećale pritisak na Apple.

Dionice Applea, čija je tržišna kapitalizacija dosegla vrhunac od 3.081 biliona dolara 14. decembra, završile su prošlu godinu s dobitkom od 48%. To je bilo niže od porasta od 57% Microsofta, koji je 2023. godine izbacio alate pokretane generativnom umjetnom inteligencijom (AI) zahvaljujući svojoj povezanosti s OpenAI-jem, proizvođačem ChatGPT-a..

Wall Street pozitivniji prema Microsoftu

Microsoft je nakratko preuzeo vodstvo nad Appleom kao najvrednijom kompanijom nekoliko puta od 2018., posljednji put 2021. kada je zabrinutost zbog nestašica u opskrbnom lancu uzrokovanih COVID-om pogodila cijenu dionica proizvođača iPhonea.

Trenutno je Wall Street pozitivniji prema Microsoftu. Kompanija nema ocjenu “prodati” i gotovo 90% brokerskih kuća koje pokrivaju kompaniju preporučuje kupovinu dionica.

Apple ima dvije ocjene “prodati” i samo dvije trećine analitičara koji prate kompaniju preporučuju kupovinu dionica. Obje dionice izgledaju relativno skupo u smislu cijene u odnosu na njihovu očekivanu zaradu, što je uobičajena metoda vrednovanja javno kotiranih kompanija.