Marketing X Business

Koja evropska država ima najveći broj automobila na hiljadu stanovnika

Marx.ba

(Izvor: X)

Tokom desetljeća od 2012. – 2022. prosječan broj automobila u Evropskoj uniji porastao je za 14,3 posto, odnosno s 490 na 560 osobnih automobila na 1.000 stanovnika.

Najviše automobila je u Italiji sa 684 osobna automobila na 1.000 stanovnika, a slijede je Luksemburg (678), Finska (661) i Kipar (658). S druge strane, Latvija je imala najnižu stopu s 414 osobnih automobila na 1.000 stanovnika, a slijede je Rumunija (417) i Mađarska (424).

Podaci pokazuju da su centralne i istočne zemlje EU zabilježile visoke stope rasta između 2012. i 2022. Među zemljama EU Rumunija je zabilježila najveći rast u broju osobnih automobila na 1.000 stanovnika (+86,2 posto; +193), a slijedi je Hrvatska (+44,8 posto; +152), Mađarska (+40,9posto; +123), Slovačka (+40,1posto; +135) i Estonija (+39,7posto; +181).

Ove informacija dolaze iz podataka o prometnoj statistici koje je objavio Eurostat.

Godine 2022. prosječan broj cestovnih tegljača na koje su priključene poluprikolice na 1.000 stanovnika u EU iznosio je 4,8, što je povećanje od 45,2 posto od 2012. do 2022. (s 3,3 na 4,8), što pak odražava visok rast cestovnog prijevoza tereta.

Gledajući broj tegljača na 1.000 stanovnika, Baltik i neke centralne i istočne članice EU-a dominirale su 2022. Najviše stope zabilježene su u Litvaniji (u prosjeku 17,3 tegljača na 1.000 stanovnika), a slijedi je Poljska (12,9). ), Estonija (9,5), Mađarska (9,3) i Rumunija (8,8). Na drugom kraju spektra bile su Češka (0,3), Švedska (0,9), Austrija i Malta (obje 2,2), Kipar i Grčka (obje 2,3). Niske stope motorizacije na Kipru i Malti mogu se objasniti geografskim položajem njihovih otoka i posljedičnim ograničenjima za cestovni prijevoz na velike udaljenosti.

Od 2012. do 2022. tri zemlje više su nego udvostručile svoju stopu motorizacije kad su u pitanju cestovni tegljači: Rumunijaa (+127,4 posto), Hrvatska (+121,5 posto) i, s relativno visokom stopom već 2012., Litvanija (+101,8 posto). Daljnje visoke stope rasta zabilježene su u Poljskoj (91,2 posto) i Sloveniji (82,9 posto).

Značajan pad stope motorizacije cestovnih tegljača između 2012. i 2022. zabilježen je u Češkoj (-61,9 posto). Pad je bio manje izražen u Luksemburgu (-15,4 posto) i Malti (-13,0 posto).