Marx.ba
Otkako je Evropska unija izglasala Akt o digitalnim tržištima, velike internetske i tehnološke kompanije i platforme, mijenjaju svoje poslovanje i odnos prema korisnicima. Barem u Evropi. Tako je Google najavio kako radi izmjene u svojim algoritmima za pretraživanje interneta, koji će, prikazivati drugačije rezultate za korisnike u EU, a drugačije za ostatak svijeta.
Kako ističu iz Googlea, promjene će biti postupne, kako bi se uskladili s pravilima koja na snagu stupaju u martu. To će i dalje biti Googleovi proizvodi, ali će možda izgledati i raditi drugačije. Tako će evropski korisnici tokom sljedećih nekoliko sedmica, prilikom korištenja tražilice ugledati dodatni banner za pristanak u kojem će ih se pitati o dijeljenju podataka u svrhu daljnjeg korištenja usluga.
Ako usluge nisu povezane, neke značajke mogu biti ograničene ili nedostupne. Korisnici mogu promijeniti svoje odabire bilo kada u postavkama Google računa, pojašnjavaju iz Googlea.
Također, u samim rezultatima pretraživanja uvest će “namjenske mogućnosti” koje uključuju grupu poveznica na usporedne stranice s cijelog weba i prečace za upite na vrhu stranice za pretraživanje kako bi korisnici mogli poboljšati svoje pretraživanje, uključujući fokusiranje rezultata samo na usporedne stranice. Za kategorije kao što su hoteli, počet će testirati namjenski prostor za usporedne stranice i direktne dobavljače kako bi prikazali detaljnije pojedinačne rezultate uključujući slike, ocjene zvjezdicama i više. Ove će promjene rezultirati uklanjanjem nekih mogućnosti sa stranice pretraživanja, kao što je opcija Google Letovi.
Promjene će biti vidljive i na pametnim telefonima. Tako, kad korisnici koriste Android telefon, bit će im olakšan apromjena zadane tražilice ili preglednika. Taj je izbor do sad već bio vidljiv prilikom prvih postavki novih Android telefona, a sad će biti vidljiv i u aplikaciji Chrome na stonim računarima i iOS uređajima.
– Iako podržavamo mnoge ambicije vezane uz potrošački izbor i interoperabilnost, nova pravila uključuju teške kompromise i zabrinuti smo da će neka od ovih pravila smanjiti izbore dostupne ljudima i kompanijama u Evropi, napisali su iz Googla, dodavši kako će više pojedinosti o konačnim promjenama objaviti neposredno prije roka za njihovo uvođenje.
Podsjetimo, Google nije jedini koji će morati unijeti promjene u svoje poslovanje u EU kako bi se uskladio sa Aktom o digitalnim tržištima. Isto očekuje i druge velike tehno igrače – od društvenih mreža kao što su TikTok, Facebook, platforma X i drugi do platformi poput Applea i Amazona, piše Zimo.