Marketing X Business

Osiguravajuće kuće u BiH bilježe rast premije od 11,69 posto

Bloomberg Adria

(Izvor: Shutterstock)

Društva za osiguranje u Bosni i Hercegovini u 2023. godini bilježe rast premije od 11,69 posto u odnosu na godinu ranije.

Na ime neživotnih osiguranja premija iznosi 784,5 miliona maraka, što je za 13,2 posto više od 2022. godine. Premije u segmentu životnih osiguranja porasle za šest posto na 199,5 miliona maraka.

Najveći udio u premiji ima osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila i osiguranje cestovnih vozila te osiguranje od nezgode. U BiH postoji zakonska obaveza osiguranja od autoodgovornosti, koje upravo zbog toga čini najveći dio neživotnih vrsta osiguranja.

U ovoj vrsti premije najveći udio imaju životno osiguranje i dodatna osiguranja uz osiguranje života, pokazuju podaci Agencije za osiguranje BiH.

Lider po naplaćenoj premiji je ASA osiguranje, a slijede ga Adriatic osiguranje, Uniqa osiguranje i Euroherc osiguranje. Ove kuće bile su na vrhu liste po naplaćenoj premiji i u prvoj polovini prošle godine. Najmanju premiju imaju Krajina osiguranje, SAS-Super P osiguranje i Central osiguranje.

Sabina Mujanović, CEO Vienna Osiguranja, ističe izazove poslovanja u zemlji s niskim životnim standardom. “Bosna i Hercegovina nije poznata po visokom standardu, ali je izuzetno kompleksna država, što čini rad u svim branšama izazovnim. Posebno u osiguravateljskoj industriji, gdje obavezna osiguranja od autoodgovornosti čine značajan udio, oko 80 ili 70 posto.”

U periodu januar-decembar 2023. godine osiguravajuće kuće isplatile su ukupno 429,4 miliona na ime šteta. Za neživotna osiguranja isplaćene su štete od 320,7 miliona, a za životna osiguranja 108,6 miliona KM.

U BiH posluje ukupno 25 osiguravajućih društava. O načinima na koje možemo oblikovati ovu poslovnu zajednicu, doprinijeti većoj zaštiti stanovništva i boljoj saradnji s državom razgovarali smo prošle godine s direktorima UNIQA osiguranja Eldarom Dudom, Wiener osiguranja Borislavom Doderom i Dunav osiguranja Bojanom Popovićem.

Doder je istakao da su zbog nepovoljne ekonomske situacije osiguravajuća društva morala uskladiti cijene jer bi došlo do podosiguranosti klijenata. Dodao je da je najmanje zadovoljan učešćem životnog osiguranja u ukupnoj prodaji osiguranja.

– U BiH će i dalje prosječan čovjek prije osigurati kasko svoj automobil nego svoj život. Ja imam duboko uvjerenje da to nije dobro. Osiguranje stana, ako vas ne natjera bankarski sektor, rijetko je. Ne nađe se na listi prioriteta, ali tu imamo neke pomake, kazao je Doder.

– Pandemija je promijenila same načine prodaje, komunikacije s klijentom, promijenila je i svijest osiguranika prema osiguravaču, sve su to neki procesi koji će se i nastaviti. Digitalizacija će, bez obzira na to što neko daje prednost živoj riječi, olakšati poslovanje i jednima i drugima, skratit će se vrijeme potrebno da se zaključi osiguranje, naglasio je Popović.