Marketing X Business

Marketinški kolač: UEFA podiže premije za Ligu prvaka

Marx.ba

(Foto: UEFA)

UEFA-ina Liga prvaka od iduće sezone mijenja format. Ovo takmičenje će se proširiti i to je od ranije poznato. Format s 32 kluba podijeljena u osam grupa odlazi u historiju, a u Ligi prvaka od sljedeće sezone igrat će više utakmica. Skupine u Ligi prvaka postaju stvar prošlosti, igrat će se jedinstvena liga s četiri kluba više nego dosad, njih 36.

U novom će formatu svaka ekipa igrati osam utakmica umjesto šest i skupljati bodove za prolazak. Neće više igrati protiv istih protivnika kući i u gostima. Sve će ekipe biti podijeljene u četiri jakosne grupe te će svaka ekipa igrati s po dvije ekipe iz svake jakosne grupe – po jednu utakmicu kod kuće i jednu na strani.

Sistem bodovanja se ne mijenja, što znači i dalje tri boda za pobjedu i jedan za remi. Prvih osam s ljestvice plasirat će se direktno u osminu finala. Ekipe plasirane od 9. do 24. mjesta igrat će drugi krug (jednu utakmicu kući i jednu u gostima) kako bi se plasirale u osminu finala.

Parove u toj kvalifikacijskoj fazi odlučit će ždrijeb, a ekipe će biti podijeljene u dvije grupe – nositelji (od 9. do 16. mjesta u ligi) i nenositelji (od 17. do 24. mjesta). Nakon toga će pobjednici igrati protiv nekog od osam najbolje plasiranih iz prvog kruga.

Međutim, nešto što se značajno mijenja je sistem nagradnog fonda koji je s dvije milijarde narastao na dvije i po milijarde eura. Za sam plasman u takmičenje dobivat će se 18.62 miliona eura umjesto dosadašnjih 15.64 miliona. Pobjeda je do sada vrijedila 2.8 miliona, što je u šest utakmica potencijalno nosilo 17.4 miliona.

U novoj rapodjeli marketinškog kolača, klubovi će sad dobiti 2.1 milion eura po pobjedi, što na kraju grupne faze zbog većeg broja utakmica može donijeti 17.6 miliona eura. Neriješen ishod do sada je nosio 0.93 miliona, a ubuduće će nositi 0.7 miliona eura.