N. D.
Još u danima malog broja TV mreža, AM radija i novina, oglašavanje je bilo konkurentska industrija koja nam je pružila neke od najzabavnijih marketinških kampanja ikada.
U današnjem svijetu vođenom podacima, medij se promijenio, ali potreba da se privuče pažnja, potakne kupovina i promijeni utisak ljudi o brendu ili kompaniji je živa i zdrava. Kreiranje kultnih marketinških kampanja danas može značiti da postanete viralni, ali osnovni elementi dobrog marketinga nisu se promijenili onoliko koliko mislite.
Šta je marketinška kampanja? U osnovi, to su strateški napori preduzeća ka promociji određenog cilja kompanije. Oni imaju za cilj da dopru do kupaca kroz kombinaciju medijskih platformi i utiču na njihovu percepciju brenda ili ih podstaknu na kupovinu.
U narednim danima u više tekstova predstvaljamo vam 30 najboljih marketinških kampanja (veliki broj stručnjaka se slaže) svih vremena. Ovih 30 kultnih marketinških kampanja oblikovalo je način na koji se danas plasiramo. Od njih se može mnogo naučiti, pa ih svakako proučite i sve nove ideje koje prevladaju svijetom. Oni će vam pomoći da shvatite najbolje marketinške prakse, bez obzira na promjenu medija.
30. MullenLowe Global: Najteži posao na svijetu
Ono što ovu kampanju čini posebnom nije samo to što je prikupila milione pregleda i što je bila veliki uspjeh. Ono što ovaj video čini zaista posebnim je kako je podigao svijest o “Najtežem poslu na svijetu”, odnosno biti majka.
U ovom oglasu MullenLowe Global kreirao je “lažni opis posla zasnovan na svemu što mame rade”. YouTube video sadrži seriju intervjua za lažnu objavu posla u kojoj se ističe sve što se očekuje od majki da urade za svoje bebe – „saradnika“ kojeg anketar navodi u cijelom videu.
Mnogo je napornog rada biti majka, a ovaj video je pomogao milionima da nauče da bolje cijene svoje.
29. Coca-Cola: Praznici dolaze
Znate da imate odličnu reklamu kada ne morate mnogo da je menjate četvrt vijeka. Coca-Colina poznata reklama “Praznici dolaze” kombinovala je upečatljivu melodiju sa temom praznika sa ikoničnim logotipima kompanije i svečano ukrašenim kamionima sa jednostavnom porukom koja naglašava porodicu, zajedništvo i praznično iskustvo.
Pokrenute 1995. godine, ove reklame bi inaugurirale prazničnu sezonu u naredne dvije i po decenije.
28. Snickers: Kad si gladan nisi svoj
Šanse su prilično dobre da ste vidjeli jednu od reklama Snickersa “You’re Not You When You’re Hungry” i da ste im se dobro nasmijali. Pa, uspjeh ovih reklama natjerao je matičnu kompaniju Mars, Incorporated na smijeh od sreće.
Prema Ad Clubu, “u prvoj godini, prodaja je porasla za 15,9 posto, nakon dvogodišnjeg perioda porasla je za 376 miliona dolara.”
U reklamama je prikazana zvijezda slavnih ličnosti, uključujući Willema Dafoea, Betty White i mnoge druge koji su se ponašali na komično nečuven način dok nisu pojeli Snickers bar i pretvorili se u nekog drugog.
27. Ford: Napravljen čvrst Ford
Ford Motor Company je prvi put lansirao svoj slogan “Built Ford Tough” 1979. godine i ostao je na snazi više od četiri decenije prodaje vozila. Uprkos tome što je meme (ili možda upravo zbog toga), ovaj slogan, koji se koristi u bezbrojnim televizijskim, štampanim i online oglasima, pomogao je da kompanija ostane poznata.
Slogan kombinuje filozofiju dizajna proizvoda i hvalisanje efikasnošću proizvoda u jednu frazu od tri riječi koja se lako pamti i privlači pažnju.
26. Dollar Shave Club: Naše oštrice su j….o sjajne
Prije 2012., da nikada niste čuli za Dollar Shave Club, ne bismo se iznenadili. Međutim, 2012. godine pokrenuli su kratak i jednostavan video oglas koji je objavljen na brojnim web stranicama u kojem su izjavljivali da su njihove oštrice odlične i kako ih možete nabaviti na jednostavan, jasan i privlačan način.
Kampanja “Our Blades Are F*****g Great” postala je viralna, privukla je ogromnu pažnju i postala internet mem koji je pomogao da se DSC pokrene u prvi plan javne svijesti.