Marx.ba
Prije deset godina kvarovi baterija kod električnih automobila i plug-in hibrida bili su posebno alarmantni. Ali vremena se mijenjaju… Sada studija koju je sproveo Recurrent pokazuje da se litijum-jonska baterija u električnom automobilu vrlo rijetko kvari i da, kada se dogodi, popravke uglavnom pokrivaju garancije.
U nekim slučajevima, garancija se produžava do 8 godina i to vam daje povjerenje pri kupovini jednog od ovih vozila. Kako navodi Revija HAK, razlog za manjak brige je evolucija baterijskih paketa, koji su već 2015. otkazivali u samo 1,6% slučajeva, u poređenju sa 7,5 odnosno 3,9% zamjena koje su bile potrebne 2011. odnosno 2014. godine.
Za sastavljanje izvještaja korišteno je 15.000 automobila. Budući da su mnogi od ovih automobila s nultom emisijom pušteni u saobraćaj prije nekih šest godina, ono što za sada mogu pokazati jeste da nema preuranjenih kvarova.
Degradacija baterija nije linearna, već je nešto uočljivija u početku, a zatim se stabilizuje i zatim nema većih promjena. Drugim riječima, dešava se ista stvar, sa svim razlikama, kao i kod bilo kojeg drugog elektronskog uređaja, poput mobilnog telefona ili kompjutera.
Ostaje da se vidi da li će baterije zaista trajati 15 ili 20 godina koliko su proizvođači obećali, ali studije poput Recurrentove pokazuju da je evolucija tehnologije stvarna i da vijek trajanja nadilazi kritičare s manjkom argumenata.