Marketing X Business

Kako se brendovi sportske opreme pripremaju za vruće sportsko ljeto

Bloomberg Adria

(Foto: OFD)

Prije više od 70 godina, proizvođači sportske opreme iz Njemačke, braća Adolf i Rudolf Dassler su se posvađali, što je dovelo do podjele njihove kompanije na Adidas i Pumu. Priča se da je porodično neslaganje uzelo tolike razmjere da su pripadnici porodice koji su vodili Pumu i Adidas išli u odvojene pekare, mesare, pabove.

Osim što je rivalstvo potpuno podijelilo stanovnike Hercogenauraha, grada u kojem su kompanije osnovane, i sledstveno radnike koji su radili u fabrikama na suprotnim stranama grada, zauvijek je promijenilo i industriju sportske opreme.

Najznačajniji događaj koji je dodatno podstakao rivalstvo bio je “Pelé pakt”, gdje su se obe strane saglasile da ne potpisuju ugovor sa Peléom za Svjetsko prvenstvo u fudbalu 1970. godine, smatrajući da bi rat za najpoznatijeg sportistu na svijetu bio preskup. Međutim, Puma je prekršila sporazum i potpisala ugovor sa Peléom, čija je popularnost i pobjeda Brazila te godine značajno doprinijela poboljšanju imidža Pume i dovela do povećanja prodaje.

Do ove godine, Puma je nadmašivala svog “bratskog” rivala svake godine od 2016. godine. Ipak, i sa 13 posto rasta još je daleko iza 21 posto rasta koji je ostvario Adidas, koji doživljava preokret pod vodstvom bivšeg šefa Pume Bjorna Guldena.

Puma SE ove godine uvodi nove proizvode za trčanje, košarku i fudbal u nadi da bi Olimpijske igre i veliki fudbalski turniri kako u Evropi, tako i u Americi mogli pružiti olakšanje. Također, u namjeri da ubrza svoje ponovno približavanje specijalizovanom tržištu, brend je nedavno lansirao svoju prvu svjetsku kampanju u posljednjih deset godina. “Zauvijek. Brže. Vidi igru kao mi”, s kojom namjerava pozicionirati Pumu kao najbrži sportski brend na svijetu.

Koje patike vode na pobjedničko postolje

Naravno, oni nisu jedini koji koriste globalne sportske događaje koji obećavaju vrelo ljeto u Parizu, ali i na drugim terenima, za promociju svojih brendova, sportista – brend ambasadora i, naravno, proizvoda. To je ujedno i prilika za brendove da se u svojoj marketinškoj strategiji i promotivnom narativu vrate svojoj osnovnoj misiji: proizvodnji odjeće i obuće koji omogućavaju najbolje rezultate u sportu.

– Moramo izoštriti svoj fokus na sport, rekao je John Donahoe, izvršni direktor kompanije Nike, u izvještaju o finansijama u prvom kvartalu.

Brend je u aprilu premijerno prikazao svoje nove proizvode specijalno dizajnirane za određene sportove: Alphafly i 41. model njihovih Pegasus patika, centralni su dio inovacija za maratonce kompanije Nike. Nike Pegasus Premium je prikazan u okviru Art Innovation Summita u Parizu, dokazujući namjeru kompanije da agresivnije ubrza prema osvajanju specijalizovanog tržišta uoči Olimpijade.

Ali, za Nike, ovo nije jedino ubrzavanje. Vijest da je ovaj američki brend sponzor dresova njemačke fudbalske reprezentacije, a ne Adidas, koji je to bio više od 70 godina, izazvala je šok i emotivne reakcije javnosti ranije ove godine. Prema izvještajima njemačke štampe, Nike je pristao da plati oko 100 miliona eura godišnje za snabdijevanje opremom, udvostručujući Adidasovo sponzorstvo od 50 miliona eura. Njemački fudbalski savez (DFB) izjavio je da su razlozi za ovaj revolucionarni preokret ekonomske prirode, a ostaje da se vidi kako će Nike iskoristiti ovu pobjedu na protivničkom terenu. Od 2027. godine, od kada počinje ovaj ugovor, Adidasove pruge i crno-crveno-zlatna boja mogli bi biti zamijenjeni novim dizajnom sa prepoznatljivim Nike logom, o kojem već postoje razne špekulacije. 

Otprilike u isto vrijeme, Nike je bio meta kritika zbog izmjena na engleskom nacionalnom dresu, konkretno križu Svetog Georga, čija je horizontalna traka sada kombinacija plave i ljubičaste boje umjesto crvene kao na originalnoj zastavi. Čak se i premijer Rishi Sunak uključio u raspravu oko boja dresa fudbalskog tima Engleske, rekavši da se križ ne smije menjati i da je original simbol nacionalnog ponosa. U tome je saglasan i njegov glavni rival na upravo najavljenim generalnim izborima u Velikoj Britaniji zakazanim za 4. juli, lider Laburističke partije, Sir Keir Starmer, koji je rekao da zastavu koriste svi, “ona je ujedinjujuća i ne treba je mijenjati”. Nike je izjavio da je samo želio da malo “razigra” dizajn, a i historijski, nije jedini koji je intervenisao sa bojama zastave. Dizajnerka Stella McCartney također se našla na meti kritika nakon što je dizajnirala opremu za tim Velike Britanije za Olimpijske igre 2012. godine, koristeći plavu i bijelu verziju Union Jacka. 

Dok se dvoje svađaju, treći koristi

Ali izgleda da i ovde važi ona: dok se dvoje (u ovom slučaju više od dvoje) svađaju, treći pobjeđuje. Kompanija On Holding AG, osnovana prije nešto više od decenije, brzo se proširila širom Evrope i Sjeverne Amerike, dijelom zahvaljujući snažnoj mreži veleprodajnih partnera i specijalizovanih prodavnica za trčanje. S obzirom na to da je podržana partnerstvom sa Roger Federerom kompanija prvenstveno jača svoje prisustvo u tenisu.

Kompanija je nedavno objavila kvartalne prihode od 508 miliona švjcarskih franaka, što je 29 posto više u odnosu na prethodnu godinu i iznad očekivanja tržišta. Dionice kompanije skočile su 18 posto nakon što je objavila snažne prihode u prvom kvartalu i blago povećala prognozu prodaje za ovu godinu. Kompanija se nada se da će ojačati svijest o brendu i na Olimpijskim igrama u Parizu ovog ljeta, dijelom zahvaljujući svojim sponzorisanim sportistima u atletici, triatlonu i tenisu.

– To je dio šireg trenda fragmentacije u sportskom sektoru, gdje manji brendovi osvajaju potrošače u uskim segmentima poput trčanja sa modernim opcijama obuće. To stvara krizu identiteta za tradicionalne igrače kao što su Nike, Adidas AG i Puma, koji moraju da pronađu način da privuku mase na sve više specijalizovanom tržištu, izjavio je Piral Dadhania, analitičar u RBC Capital Marketsu.

A dok se veliki brendovi suočavaju sa rivalima na svim frontovima, neki igrači potpisuju ugovore sa kineskim proizvođačima.