Marketing X Business

Ključni sastojak čokolade: Kakao postaje novo zlato

Marx.ba

(Foto: X)

Ključni sastojak čokolade je skočio na tržištima roba tokom 2024. Prodajne cijene kakaa su na početku godine iznosile oko 4.200 dolara po unci, a zatim je krajem aprila dostigla najviši nivo od više od 12.000 dolara po unci prije nego što se spustio iznad 9.000 dolara.

Faktori kao što su bolesti useva, El Ninjo, cijene na farmama i tržišne špekulacije su odigrali veliku ulogu u historijskom porastu cijena kakaa.

– Faktori na strani ponude su i dalje veliki problem, i mislim da će i dalje biti u narednih nekoliko godina, rekao je Poul Joules, analitičar poljoprivrednih proizvoda u kompaniji „Rabobank“.

Dok se industrija čokolade bori sa većim ulaznim troškovima, potrošači osjećaju problem, a dobavljači čokolade počinju da razmatraju alternative, piše CNBC.

– Ako gledamo iz ugla potrošača, sigurno bih rekao da najgore tek dolazi. U smislu povećanja cijena sa kojima će se suočiti, čak i ako bismo vidjeli veliko smanjenje cijena robnih fjučersa, jer ćemo vjerovatno to povećanje i dalje videti u radnji u narednih nekoliko mjeseci, mišljenja je Joules.

„Cargill“ sada razmatra alternativne sastojke koji se nalaze u blizini kakaaa za pravljenje svojih čokoladnih proizvoda. Kompanija za hranu i piće udružila se sa „Voyage Foods“ u aprilu kako bi proizvela alternative.

– Nije da imamo ogromnu potražnju od svih koji kažu da nam je potrebno samo što više čokolade bez kakaa u narednih šest mjeseci, jer su to poznati i voljeni brendovi. Zbog toga, to je mnogo više od toga, za sada ćemo zamijeniti ovaj jedan sastojak, rekao je suosnivač „Voyage Foodsa“ Adam Maxwell.