Marx.ba
Među brojnim projektima letećih automobila u posljednjim desetljećima, najčešće se radi o modificiranim avionima s krilima na razvlačenje, malim helikopterima i letjelicama nalik dronovima s multirotornim pogonom.
Kompanija Pegasus Aerospace Corporation sada je najavila da će se njen “električni auto” Pegasus E-Klase naći u prodaji 2025. godine i da će omogućiti svima koji imaju vozačku dozvolu za automobil i pilotsku licencu za let sportskim avionom, da se voze cestom, a kada im se jako žuri polete u zrak i odvezu se na žaljenu destinaciju.
Kod Pegasusa se pojavljuje ista stara priča. Čim ga vidite jasno je da se radi helikopteru pa opet mnogima nije jasno zašto ga zovu električnim autom. Možda zato što će se moći registrirati za vožnju prometnicama, ali veliko je pitanje hoće li ikada biti u prometu, piše Vidi.
No australsku kompaniju koja svoje poslovanje širi na SAD to uopće ne brine.
– Sa svojim hibridnim pogonskim sistemom, E-klasa ima domet od 300 milja i može letjeti do tri sata bez prekida prije nego što je potrebno dopuniti gorivo. A punjenje spremnika je jednostavno. Samo stanete na bilo kojoj benzinskoj stanici i natočite normalni visokooktanski benzin, a kao automobil, E-klasa može postići više od 75 milja na sat na čistu električnu energiju, poručili su.
Asortiman proizvoda Pegasus obuhvaća jednosjede i dvosjede te zračni taksi s 4 sjedišta, Pegasus Air-Taxi, a njegove potencijalne primjene obuhvataju raspon civilnih, medicinskih, logističkih, policijskih i hitnih službi.
Kompanija navodi da su Pegasus vozila u prednosti pred drugim projektima letećih automobila, jer su već dobili dozvolu za vožnju kod Australske uprave za sigurnost civilnog zrakoplovstva (CASA) prema postojećim propisima o zračnom prostoru.
U svakom slučaju, mada kažu da je upravljanje Pegausom na cesti, ali i u zraku jednostavno poput vožnje gokarta, činjenica je da vam treba pilotska licenca za upravljanje.