Marketing X Business

Unatoč poskupljenju od 20 posto, potražnja za satovima u BiH stabilna

Bloomberg Adria

(Foto: Ilustracija)

Izuzev pandemijske 2020. godine, uvoz satova u Bosnu i Hercegovinu bilježi rast kako količinski tako i vrijednosno. U posljednje tri godine satovi na bosanskohercegovačkom tržištu poskupjeli su za 20 posto, što nije u velikoj mjeri imalo uticaja na potražnju koja se vratila na pretpandemijski nivo.

U prošloj godini u BiH je uvezeno satova u vrijednosti od 15,2 miliona KM, na što je plaćeno 3,8 miliona KM dažbina. Vrijednost uvoza je za 5,4 posto viša u odnosu na 2022. godinu, a u poređenju s 2020. godinom za 66,7 posto, podaci su Uprave za indirektno oporezivanje BiH. Ukupna masa uvezenih satova u 2023. iznosila je 104.313 kilograma, što je za 23,7 posto više u poređenju s 2022.

Iz kompanije Star-S Tešanj, koja se bavi uvozom i veleprodajom svjetski poznatih marki satova, za Bloomberg Adriju kažu da su cijene satova od pandemije porasle do 20 posto, čemu je u najvećoj mjeri doprinio rast troškova prijevoza. Ipak, to ne utiče na potražnju, koja se oporavlja.

– Potražnja je ista kao i prije pandemije. Pandemija je unazadila prodaju posljednje tri godine, a od ove godine potražnja se vratila na pretpandemijske nivoe, kažu iz ove kompanije.

Dodaju da inflacija i kriza troškova života nisu u velikoj mjeri uticali na potražnju, mada podaci o iznosima koje potrošači u BiH najčešće izdvajaju za satove pokazuju da se najbolje prodaju jeftiniji satovi.

– Satovi čija je cijena do 150 KM su najtraženiji”, ističu, te dodaju da je potražnja za luksuznijim satovima znatno manja.

Kada je riječ o najtraženijim brendovima, oni ističu Fossil, Daniel Clein i G-SHOCK (Casio).

Iz Star-S očekuju da će u ovoj godini zadržati nivo prodaje uz mogući rasta od 10 posto.