Marketing X Business

Maloprodaja u BiH ponovo zabilježila rast

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Maloprodajni sektor u Bosni i Hercegovini 14. mjesec zaredom bilježi dvocifreni godišnji rast. S druge strane, u maju je evidentiran pad prometa na mjesečnom nivou i to u skoro svim vrstama trgovina. Do kraja godine očekuju se i dalje snažne stope rasta kao rezultat povećanja plata i usporavanja inflacije.

Na godišnjem nivou promet u maloprodaji je rastao za 11,8 posto. Promet neprehrambenim proizvodima rastao je za 15,1 posto, što je rezultat snažnog rasta prometa u trgovinama odjećom i obućom i informacijsko-komunikacijskom opremom.

Ukupan desezonirani promet trgovine na malo u BiH u maju 2024. godine zabilježio je pad od 1,9 posto u odnosu na april 2024. godine. Pad prometa zabilježen je u trgovini prehrambenim proizvodima u iznosu od 1,2 posto, dok je promet  neprehrambenim proizvodima pao za 1,9 posto. Pad prometa predvode trgovine sportskom opremom i proizvodima za kulturu i rekreaciju.

– Na strani potrošnje, otpornost je već vidljiva kroz kontinuiran dvocifren rast prometa maloprodaje u prvom kvartalu 2024. godine od 15,6 posto, potpomognut i dalje prisutnim rastom plata od šest posto u odnosu na prosjek prethodne godine, kao i snažnom kreditnom aktivnošću stanovništva koja je posebno intenzivirana od početka godine, pogotovo u dijelu potrošačkih kredita koji su rasli 8,4 posto i stambenih kredita uz rast 9,1 posto, naveli su analitičari Raiffeisen banke u BiH.

Maloprodaja je u BiH, u poređenju sa zemljama regiona, u prošloj godini doživjela ekspanziju, gdje je zabilježena dvocifrena stopa rasta.