Marketing X Business

TV prava: Za 11 godina prijenosa utakmica NBA lige 76 milijardi dolara

Marx.ba

(Foto: Spokesman recorder)

Američka košarkaška NBA liga pristala je na uslove o novim rekordnim medijskim ugovorima, u trajanju od 11 godina i u vrijednosti od 76 milijardi dolara. Oni će osigurati da plate igrača nastave rasti i u doglednoj budućnosti uz prisustvo na više TV kanala i platformi odjednom.

Kako izveštava ESPN, slijedeći korak je da odbor vlasnika timova u ligi odobri ugovore. Sledeće sedmice u Las Vegasu sastat će se vlasnici u takozvanom odboru guvernera, nakon čega bi ugovori trebalo da budu i zvanično odobreni i potpisani.

Ugovori su rekordni i po trajanju i po vrijednosti, i stupili bi na snagu od sezone 2025-26. Mečevi će nastaviti da se emituju na tv mrežama ESPN i ABC, a dio bi bio prikazivan i na mreži NBC, kao i preko striming platforme Amazon Prime. TNT Sports, koji je deo “emiterske porodice” lige od 1980-ih, mogao bi odustati od daljeg prenošenja, ali ima pet dana da ispuni jedan od dogovora i priključi se navedenim kompanijama.

ESPN i ABC će i dalje imati najsveobuhvatniji paket lige, koji uključuje prenos NBA finala i jednu od serija finala konferencije. ABC emituje NBA finala od 2003. i nastavit će da emituje utakmice subotom uvečer i nedjeljom popodne kada se završi regularna sezona NFL lige. Glavne večeri ESPN-a će i dalje biti srijeda, sa nekim utakmicama petkom i nedjeljom.

Ekskluzivnost prenosa finala dolazi sa velikim povećanjem cijene. Kompanija Walt Disney, koja posjeduje ESPN i ABC, plaćala bi 2,6 milijardi dolara godišnje prema novom ugovoru, u poređenju sa 1,4 milijarde dolara u sadašnjem ugovoru.

Povratak NBC-a, koji je prenosio NBA utakmice od 1990. do 2002. godine, daje ligi po prvi put dva nacionalna partnera za emitovanje.

NBC – čiji obaveze će iznositi 2,5 milijardi dolara po sezoni – će prikazivati utakmice nedjeljom uvečer kada se NFL sezona završi. Na ovoj stanici utakmice će se emitovati utorkom tokom regularne sezone, a paket igara ponedjeljkom uvečer će se emitovati ekskluzivno na striming ponudi Peacock.

Prime Video bi imao utakmice četvrtkom uvečer nakon što se završi sa NFL utakmicama. Ostale noći za Amazonovu platformu bi bile petak i subota. Prava za Prime Video bi u prosjeku iznosila 1,8 milijardi dolara godišnje.