Marketing X Business

EU naredila aerodromima da vrate ograničenje od 100 militara tekućine u ručnoj prtljazi

Marx.ba

(Foto: MensXP)

Pojedini aerodromi u Evropskoj uniji koje su zahvaljujući sofisticiranijim uređajima za pregled putničke prtljage ukinule ograničenja o unosu najviše 100 mililitara tekućine u avione u jednoj bočici morat će, slijedom odluke Evropske komisije, vratiti ta ograničenja od 1. septembra.

Komisija je krajem jula donijela dodatak ranijoj uredbi o sigurnosnim mjerama u zračnom prometu u vezi s pregledom tekućina, sprejeva i gelova koji se mogu unijeti u putničke kabine aviona.

To znači da će se i dalje u putničke kabine moći unositi najviše 100 mililitara tekućine, spreja ili gela u jednom pakovanju.

Više aerodroma u Evropskoj uniji ukinulo je ograničenja unosa u avione bočica i tuba s tekućinom, sprejevima i gelovima maksimalnog kapaciteta od 100 mililitara nakon što su instalirale nove sisteme za detekciju eksploziva u putničkoj prtljazi (EDSCB).

Promijenjena provedbena uredba stupa na snagu 1. septembra, što znači da će se od tada ranija ograničenja primjenjivati na svim aerodromima u EU, uključujući i one koje su ugradile sisteme EDSCB. Za one koji nemaju te sisteme sve ostaje po starom.

Komisija ističe da ta mjera nije donesena kao odgovor na nekakvu novu prijetnju, nego da se radi o privremenim tehničkim rješenjima koja će osigurati najviše sigurnosne standarde u zračnom prometu.

Novi sustavi EDSCB zamjenjuju konvencionalne rendgenske uređaje i omogućavaju preciznije prepoznavanje predmeta i tvari. Mogu identificirati eksploziv u svim vrstama kozmetičkih preparata, tekućina ili elektroničkih uređaja. Također omogućavaju znatno brži pregled prtljage.

Međutim, prema tehničkom izvještaju Komisije s kraja prošle godine, novi optički skeneri nisu potpuno pouzdani pri pregledu više od 330 mililitara tekućine.

Stoga je Komisija odlučila uvesti privremenu mjeru kojom se do daljnjeg produžava zabrana unosa više od 100 mililitara tekućine u jednom pakiranju, dok se ne otklone sve sumnje u pouzdanost nove tehnologije.