Marketing X Business

Prihod od oglašavanja dosegnut će 1 trilion dolara 2026. godine

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Unatoč ekonomskim preprekama, tehnološkom poremećaju i povećanom geografskom i industrijskom takmičenju, globalna industrija zabave i medija (E&M) nastavila je rasti u 2023., prema PwC-u. Ukupni prihodi porasli su 5 posto u 2023. na 2,8 triliona dolara, nadmašivši ukupni ekonomski rast koji navodi MMF. Izgledi, koji pokrivaju 11 segmenata prihoda u 53 zemlje i teritorija, otkrivaju da se predviđa da će globalni E&M prihodi dosegnuti 3,4 triliona dolara u 2028., rastući uz godišnju stopu rasta od 3,9 posto (CAGR).

Prije svega, prihod od oglašavanja trebao bi doseći 1 trilion dolara u 2026. i predviđa se da će činiti više od polovice (55 posto) ukupnog rasta prihoda E&M industrije u sljedećih pet godina. Izgledi također otkrivaju da se servisi za strujanje, koji tradicionalno ovise o modelima pretplate, suočavaju s povećanom konkurencijom i izazovima u korištenju i preuzimanju od strane potrošača te traže konsolidaciju, sportove uživo (uključujući mega-događaje poput Ljetnih olimpijskih igara), razbijanje lozinki dijeljenje i modeli temeljeni na oglasima za poticanje rasta.

Gledajući širom svijeta, SAD ostaje najveća svjetska tržište i tržište oglašavanja (4,3 posto CAGR do 2028.), predstavljajući više od jedne trećine globalne potrošnje u 2023. Međutim, druga velika tržišta, uključujući Kinu (7,1 posto) i Indiju (8,3 posto), a manje zrela tržišta poput Indonezije (8,5 posto) i Nigerije (10,1 posto), rastu brže.

Očekuje se da će globalni prihod od oglašavanja rasti po godišnjoj stopi rasta od 6,7 posto (CAGR) do 2028., ispred druga dva analizirana široka E&M segmenta: povezivost (2,9 posto) i potrošač (2,2 posto). Svo to vrijeme, ukupni prihod od oglašavanja trebao bi dosegnuti 1 trilion dolara u 2026. (dok će prihodi u 2028. biti dvostruko veći od prihoda u 2020.). Predviđa se da će oglašavanje činiti 55 posto ukupnog rasta E&M industrije u sljedećih pet godina na temelju tri analizirana široka E&M segmenta.

Oglašavanje na internetu najveća je i jedna od najbrže rastućih komponenti industrije oglašavanja. Porastao je za 10,1 posto u 2023., dodajući 52,5 milijardi dolara novih prihoda, a predviđa se da će porasti na CAGR od 9,5 posto do 2028., kada će činiti 77,1 posto ukupne potrošnje na oglase.

Korištenje usluge strujanja i prihvaćanje potrošača raste, iako niže nego posljednjih godina, jer se pružatelji usluga suočavaju s povećanom konkurencijom i izazovima u navođenju potrošača da plaćaju više za digitalnu robu i usluge. Globalne pretplate na over-the-top (OTT) video usluge porast će na 2,1 milijardu u 2028. s 1,6 milijardi u 2023. – što predstavlja CAGR od 5 posto. Očekuje se da će globalni prosječni prihod po OTT video pretplati rasti, porasti sa 65,21 dolara 2023. na 67,66 dolara 2028.

Ovaj efekt platoa tjera vodeće streamere da preoblikuju svoje poslovne modele i pronađu nove prihode izvan pretplata, uključujući uvođenje varijanti temeljenih na oglasima (smanjene naknade za pretplatu sa sadržajem ispunjenim oglasima), suzbijanje dijeljenja lozinki, uvođenje sportova uživo, i konsolidacija industrije. Na razvijenim tržištima ova konsolidacija poprima oblik povezivanja pružatelja usluga pretplate. Do 2028. oglašavanje će činiti oko 28 posto OTT globalnih prihoda od streaminga, u odnosu na 20 posto u 2023. godini.

Globalno igranje igara, koje uključuje e-sport (takmičarsko igranje s profesionalnim turnirima i gledateljima uživo), nastavilo je svoj niz kao jedan od najbrže rastućih velikih sektora u E&M svemiru, s ukupnim prihodom koji je 2023. dosegao 227,6 milijardi dolara, što je rast od 4,6 posto. Prihod je na putu premašiti 300 milijardi dolara u 2027., što je gotovo dvostruko više od nivoa u 2019. Azijsko-pacifičko područje ostaje najveće regionalno tržište igara, koje predstavlja 48,1 posto ukupnog globalnog segmenta, popevši se na 54,4 posto, ili 181,8 milijardi dolara, u 2028. godini.

Drugdje unutar E&M-a, osobna, stvarna, tehnološki omogućena iskustva kao što su živa muzika i kino ostaju ključne industrije u razvoju, s kino blagajnama i prodajom ulaznica za glazbu koja predstavlja 38,6 posto neto povećanja potrošačke potrošnje u svijetu u 2023. godini. Potaknuti velikim događajima kao što su svjetske turneje muzičara, prihodi od muzike uživo porasli su za 26 posto i činili su više od polovice ukupnog muzičkog tržišta. Potpomognuto nekoliko blockbuster izdanja u 2023., kinematografija je zabilježila povećanje potrošnje na blagajnama od 30,4 posto u odnosu na prethodnu godinu. Globalni prihodi kina spremni su da 2026. nadmaše svoje nivoe prije pandemije, 2019. godine, piše ICTBusiness.