Marketing X Business

Nina Bijedić Mujanović, CEO Vispaka: Povećanje našeg izvoza je dokaz da je kvalitet univerzalni jezik u svijetu

Nermin DEMIROVIĆ

(Foto: Woman in Adria)

Biti na čelu jedne od vodećih kompanija iz FMCG sektora, nije mala stvar, a bez dileme da je velika obaveza. Nina Bijedić Mujanović, CEO Vispak dd je više od decenije u ovoj kompaniji, a već neko vrijeme je veoma uspješna direktorica ove ugledne bh. kompanije. 

Po struci novinarka, godinama je gradila svoj put u drugim branšama, a zatim i u Vispaku. U razgovoru za Marx.ba govorila je o profesionalnom napredovanju, viziji kompanije, onome što danas jeste i što bi u budućnosti trebao biti Vispak.

Kako gledate svoj poslovni put?

– Tokom dosadašnjih poslovnih angažmana uvijek sam bila fokusirana isključivo na ostvarenje ciljeva cjelokupnog tima. S obzirom na to da sam kroz karijeru mijenjala branše u kojima sam sam se razvijala značilo je to potrebu za savladavanjem novih izazova u kojima je potrebno novo znanje, ali i iskustvo. Kontinuirano konzumiranje formalnih edukacija mi je pomoglo u potpunijem pristupu industrijama u kojima sam radila, ali svakako bih posebno istakla neformalnu edukaciju koja je bila bazirana na iskustvu timova sa kojima sam radila u proteklom periodu. Od industrije osiguranja, preko ugostiteljstva do FMCG industrije je put koji je veoma dinamičan i koji je tražio drugačije pristupe, ali zasigurno mi je bitno pomoglo to što sam od studentskih dana bivala angažovana na različitim projektima i na taj način prolazila procese od baznih terenskih poslova do upravljačkih pozicija. Nakon dvadeset godina iskustva na rukovodećim pozicijama u različitim branšama mogu reći da je ispred mene još mnogo novih izazova za koje mi je potrebno dodatno educiranje i kroz formalno obrazovanje i kroz neformalno učenje od okruženja.

Šta bi bila Vaša poslovna filozofija i kako napredovati?

Smatram da su promjene jedina konstanta. Dakle, spremnost prihvatanja promjena sa ciljem unaprjeđenja procesa je vjerovatno jedini način za stalno napredovanje. Stvaranje ambijenta u kojem svi članovi tima daju svoj maksimum je u svakom slučaju najvažnija postavka u ostvarenju definisanih ciljeva. Kvalitetan tim je jedina izvjesna mogućnost da rast i razvoj bude kontinuiran, a za formiranje i održavanje tima koji se vodi organizaciju naprijed potrebno je da se sam tim stalno razvija.

Gdje je Vispak danas na bh. tržištu, ali i ostalim tržištima?

– Vispak je prepoznat kao jedna od najznačajnih domaćih kompanija čije brendove naši potrošači smatraju ambasadorima BiH. Kompetencije Vispaka za proizvodnju i plasiranje proizvoda vrhunskog kvaliteta u kategorijama kafe, začina, juha, snacka, konditoraja i slatkog praškastog asortimana su plod preko 50 godina iskustva. Naše stalno povećanje udjela izvoza proizvoda pod našim brendovima je dokaz da je kvalitet univerzalni jezik u cijelom svijetu, te da je dosljednost i autetičnost koju njegujemo i ističemo uvijek prepoznata. Naši proizvodi su na policama trgovačkih lanaca širom svijeta i sve veća je konzumacija naših proizvoda van etno marketa.

(Foto: Vispak)

Koliki je prostor za napredak i kakva su Vaša očekivanja od kompanije u budućnosti?

– Kao i u svim branšama i u našoj branši dinamika promjena je sve veća. Mijenjaju se pristupi procesima, ali i navike potrošača. U takvom okruženju napredovanje je neophodno za opstajanje uopće i to u svim segmentima poslovanja. S tim u vezi i kompanija Vispak ima potrebu za napredovanjem od unaprjeđenja tehnologije proizvodnje do unaprjeđenja plasiranja proizvoda. Naš pristup poslovanju je definisan kroz nedavno donesenu strategiju koja je bazirana na našim ključnim kompetencijama i perspektivi inovacija. Kad sve te postavke imamo u vidu od kompanije očekujemo da nastavi kontinuirani rast na domaćem i na inozemnom tržištu, te da nastavi sa svojim razvojem kako u tehnološkom tako i u kadrovskom smislu.

Koliko Vispak polaže na ljudske resurse i edukaciju?

– Vispak je kompanija koja je potpuno svjesna da nju ne činini značajnom tehnologija nego ljudi i znanje koje oni imaju, ali i njihova motiviranost i energija. S tim u vezi ljudi su u svakom slučaju u Vispaku u fokusu. Mi smo svjesni značaja svakog pojedinca u našoj kompaniji i svaki pojedinac je svjestan da uspjeh naših proizvoda zavisi od našeg odnosa prema poslu. Edukacija nije stvar izbora, nego stvar nužnosti tako da se trudimo da iskoristimo maksimalno prilike za unaprjeđenje kompetencija svih članova tima.

Kakav marketinški pristup kompanija preferira i koliko je to u današnje vrijeme bitno?

– Način i stil komuniciranja u svemu u životu određuju smjer, pa tako i u proizvodnji i plasiranju proizvoda. I u ovom vremenu i ranije uvijek je komunikacija, odnosno prezentacija, odnosno marketing imao krucijalnu ulogu u uspjehu. Modeli i pristupi se s vremenom mijenjaju, postaju sofisticirani, personalni i intenzivniji. Ono što se ne mijenja jeste potreba da taj proces bude efikasan, tačnije da privuće pažnju i prouzrokuje reakciju. Kada imamo ovoliko kanala i količine komunaikcija samim tim imamo i jako puno rizika od zagušenja primaoca poruke. Vispak već dugo uspješno te rizike prevazilazi svojim neposrednim i direktnim odnosnom sa potrošačima kroz degustacije, direktne susrete na različitim eventima i posebno ističem kroz činjenicu da u razvoj novih proizvoda i unaprjeđenja postojećih involvira baš potrošače.

Kako uopćeno gledate na stanje i trendove u industriji kojoj pripadate?

– To da se sve brže i češće mijenjaju trendovi je kod svih industrija, pa tako i u FMCG-u. Kako sam već rekla neminovna je kondicija u prilagođavanju tim promjenama, te nam to otvara svaki dan nove izazove. Ako smo u kondiciji onda možemo očekivati prevazilaženje izazova. Nekada je to manje ili više uspješno, ali je bitno da je uvijek prevaziđeno i da je smjer kretanja prema naprijed.