N. D.
Svaki marketer se suočava sa ličnim i profesionalnim izazovima. Važno je da se fokusirate na svoje blagostanje, kako biste zadržali snagu da se vratite. To je otpornost koja vam je potrebna
U ovoj izazovnoj, ali nagrađivanoj profesiji, neizbježno je da će s vremena na vrijeme biti potrebna otpornost. Ali šta je to zaista?
Otpornost je naša sposobnost da se brzo oporavimo od neuspjeha – ne treba je brkati sa izdržljivošću, koja je izdržljivost da nastavimo dalje. Naši nivoi otpornosti su individualni za svakog od nas: naše lično proživljeno iskustvo neuspjeha može značiti da smo već otkrili perspektivu, strategije i tehnike suočavanja sa početnim stresom koji dolazi s vijestima o nazadovanju. Ali način na koji se nosimo s neuspjehom nije samo naš trenutni odgovor, gdje se javljaju frustracija, ljutnja i uznemirenost, što je sasvim prirodno i često je potrebno za obradu situacije. To je i to koliko brzo se vraćamo sa stavom “mogu učiniti” i željom da nastavimo raditi kroz to, kao i u mogućnosti da razvijemo ideje za alternativni pristup.
Marketinškim stručnjacima je posebno potrebna otpornost, više od mnogih drugih uloga u organizaciji, jer je marketing nedavno prešao sa funkcije podrške na funkciju koja vodi dugoročnu komercijalnu agendu. Iako je ovo 100% ispravan potez, rezultirao je povećanim nivoom odgovornosti. Moramo imati otpornost da se brzo okrenemo u bilo kojoj situaciji, bilo da se radi o očekivanoj ili neočekivanoj promjeni. Dnevni posao oduzima toliko emocionalne i mentalne energije – sa stalnim zahtjevima za hitnim slanjem na jednu stranicu, više sastanaka koji odražavaju promjenu u komercijalnoj odgovornosti, odvodom „druženja“, naporom da se dobije podrška za marketinške planove i još mnogo toga.
Također kao trgovci znamo da moramo odgovoriti na promjene na našim tržištima, kupcima i internim strukturama. Kada se pojave zastoji, zahtjevi uloge mogu značiti da smo već iscrpljeni ili manje energije i da nam je stoga teže nositi se s njima. Ali moramo imati otpornost da se brzo okrenemo u bilo kojoj situaciji, bilo da se radi o očekivanoj ili neočekivanoj promjeni. Organizacija će nas tražiti i pitati “Šta sad?”, tražeći brz, jasan plan da preokrene stvari.
Zatoji su neizbježni
Neki bi mogli reći da je šteta što moramo izgraditi otpornost da bismo preživjeli, a kamoli napredovali, u marketinškoj profesiji, i mnogi se slažu da je potrebno učiniti više kako bi se riješili problemi koji uzrokuju neuspjehe. Možemo početi jasnim definiranjem naše strategije i planova, te postizanjem usklađenosti na svim nivoima prije nego što nastavimo. Možemo educirati kolege o marketinškim naukama, odlukama zasnovanim na uvidu i povratnim informacijama, što će olakšati procese donošenja odluka. Ipak, zastoji su i dalje neizbježni – i obilni. Oni mogu uključivati: Promjene u performansama i snazi brenda zbog povećane konkurencije ili tržišnih i ekonomskih uslova; Smanjenje resursa ili investicija (često održavanje istih očekivanja rasta) kako bi se ispunili kratkoročni ciljevi profita ili nadoknadili drugi brendovi koji opadaju; Nedostatak kupovine od strane C-suite, jer su fokusirani na kratkoročne dobitke, a ne na dugoročnu izgradnju brenda; Dobro testirana komunikacijska ideja nije se ostvarila zbog realnosti produkcijskih budžeta, smanjenja budžeta i/ili mnoštva internih mišljenja koja razvodnjavaju ideju.
oncepti inovacija koji se dobro ocjenjuju su potisnuti unatrag zbog internih očekivanja profitne marže, ili ograničenja proizvodnje i kapitalnih troškova, što rezultira nedostatkom relevantnosti i konkurentnosti kada se konačno pokrenu; Promjene strategije i planova za koje su bili potrebni mjeseci da se razvijaju s podacima i uvidom, kako bi se udovoljilo zahtjevu kupaca u posljednjem trenutku ili ‘wildcard’ ideji nekoga iz višeg menadžmenta; Usklađivanje ili prihvatanje koje odjednom treba dobiti od još jedne zainteresirane strane, kasno u procesu.
Tu su i zastoji koji su ličniji za nas ili naše karijere, na primjer: Promocija koju ste čekali je odgođena zbog promjena u vlasništvu ili menadžmentu, što znači da se morate iznova dokazivati; Neočekivane promjene u organizacijskoj strukturi ili vašoj ulozi; Uticaj klimatske krize ili sukoba koji se dešavaju u svijetu; Značajan lični gubitak; Veza se raspada; Bolest; Izazovi brige za voljene osobe.
Sve ovo i više od toga će uticati na našu sposobnost da se fokusiramo i nivo otpornosti da se nosimo sa zadatkom. Dakle, šta možemo učiniti povodom toga?