Marketing X Business

Ko je bliži stvarnosti: Proizvođači automobila ili igrači

N. D.

(Foto: Porsche)

Mnogi se sigurno sjećaju ranih dana trkaćih igara, kada je grafika @Gran Turismo@ ili @World Racing”, revolucionarna po standardima tog vremena, izazvala senzaciju. Iz današnje perspektive, tadašnji entuzijazam je pomalo zbunjujući.

Danas, umjesto pikseliziranih cesta nalazimo oštre pejzaže koji su toliko realistični da se čak koriste i za razvoj automobila. Na kraju krajeva, postoji jedna stvar zajednička gejmerima i proizvođačima automobila: žele da prenesu stvarnost u virtuelni svijet sa što je moguće više detalja – neki da se osjećaju kao da su u pravom automobilu dok igraju igrice, a drugi da testiraju novo vozilo funkcionira uz pomoć simulacija.

Ali ko vodi ovdje? Odgovor na ovo pitanje je: Zavisi. Iako su današnje kompjuterske igre veoma blizu voznim performansama pravih trkaćih automobila, inženjeri i dalje bolje razumiju fiziku vožnje i svojstva standardnih sistema kao što su ABS ili ESP. Čak je i ponašanje guma teško ponoviti, zbog čega proizvođači igara imaju tendenciju da koriste općenitije modele guma.

– Neki proizvođači kompjuterskih igara, međutim, ulažu velike napore kako bi stvorili digitalne sličnosti originala. Na primjer, kompanija iz Italije pretraživala je trkačke protokole iz 1970-ih kako bi ponovo stvorila Porsche 917 i Porsche 956 u kompjuteru tokom mjeseci mukotrpnog rada, kaže Sebastian Hornung, izvršni direktor Porscheove podružnice OverTake.

Kada je u pitanju izgled digitalnih trkaćih automobila, Porsche pomaže programerima igara. Oni dobijaju 3D modele aktuelnih vozila od proizvođača sportskih automobila. Ako je potrebno, mogu laserskim skeniranjem izmjeriti dimenzije historijskih trkaćih automobila u Porsche muzeju, pa čak i snimiti njihov zvuk.

– Budući da proizvođači igara uvijek koriste najnovije grafičke mašine, modeli koje kreiraju vjerovatno će izgledati malo bolje, sumnja Hornung.

Proizvođači igara i inženjeri koriste pružatelje usluga koji mogu koristiti lasersko skeniranje kako bi otkrili čak i najmanje neravnine na površini ceste. Programeri vozila također rade sa istim visokim nivoom preciznosti na običnim putevima, kao što su autoputevi, koji se mjere tačno u milimetar za modeliranje ruta. Ovakvi podaci uglavnom nisu dostupni proizvođačima igara.

U međuvremenu, Porsche radi na automatizaciji digitalizacije cesta uz pomoć aplikacije “Virtuelne ceste”, otvarajući tako nove slučajeve upotrebe. Pritom se očekuje da će video snimci – snimljeni pametnim telefonom kroz vjetrobransko staklo – poslužiti kao polazna tačka za kreiranje modela rute. U budućnosti bi se aplikacija mogla, na primjer, koristiti na događajima.