Marx.ba
U Kini se odvija intenzivna utrka za prevlast u tehnologiji autonomne vožnje, pri čemu vodeći proizvođači električnih vozila ubrzano razvijaju napredne sisteme za pomoć vozačima (ADAS). Cilj im je prestići Teslu, globalnog lidera u kategoriji samovozećih automobila.
– Preliminarni sistemi autonomne vožnje postali su novo bojište za proizvođače električnih automobila u Kini jer potiču prodaju i povećavaju prepoznatljivost brenda, izjavio je Phate Zhang, osnivač šangajske kompanije CnEVPost koja se bavi prikupljanjem podataka o električnim vozilima, za South China Morning Post.
Još uvijek sustižu Teslu
Utrka za prevlast u autonomnoj vožnji tek je počela.
– Autonomna vožnja je područje u kojem kineski proizvođači električnih vozila još uvijek sustižu Teslu, kaže Gao Shen, neovisni analitičar iz Šangaja.
Pravi test kineske tehnologije autonomne vožnje doći će kada Tesla uvede svoj softver za potpuno samostalnu vožnju (FSD) na kinesko tržište, što se očekuje u prvom tromjesečju 2025. godine.
Kineski proizvođači električnih vozila, poput Xpenga i Jiyuea, žele se što prije etablirati u području autonomne vožnje.
– U julu je Xpeng sa sjedištem u Guangzhou objavio proširenje korištenja svog sistema samovožnje u nastojanju da privuče više kupaca, izvještava SCMP.
Slično tome, Jiyue, kojeg podupire Baidu, predstavio je modele s visokim stepenom autonomije, tvrdeći da njihov Apollo sistem u nekim situacijama odgovara standardima nivoa 4.
Iz kompanije Jiyue izjavljuju da je njihov napredni sistem za pomoć vozaču, Robo Drive Max, već dostupan vozačima u Šangaju, Hangzhou i Shenzhenu, što znači da automobili mogu navigirati složenim gradskim ulicama u ta tri velika grada s autonomnim opcijama kao što su pretjecanje, promjena trake te ulazak i izlazak s autoceste. Kompanija cilja na nacionalnu dostupnost softvera do 2024. godine, što bi značilo da su se izjednačili s konkurentom Xpengom.
Peking još nije dao odobrenje
Unatoč ambicioznim ciljevima proizvođača, regulatorne prepreke i dalje predstavljaju najveći problem.
– Peking još nije odobrio upotrebu autonomnih sistema vožnje nivoa 3 (L3) i viših, a vozači su dužni stalno držati ruke na upravljaču, navodi SCMP.
Usprkos tome, veliki igrači poput BYD-a i Li Auta lansiraju nove modele opremljene ADAS softverom sposobnim za autonomiju nivoa 3.
Potencijal za rast u ovom sektoru je značajan. Prema istraživanju kompanije Counterpoint Research, “oko 1 milion električnih vozila u Kini će do 2026. godine zadovoljavati standard autonomne vožnje nivoa 3”. Li Zhenyu, potpredsjednik Baidua, predviđa da će “do 2026. godine do 15 posto svih novih električnih vozila imati barem nivo 3 autonomije”, piše Autonet.