Marx.ba
Hyundai Mobis, odjeljenje južnokorejskog proizvođača vozila za razvoj i proizvodnju komponenata, u saradnji je s njemačkim specijalistom za optiku ZEISS-om predstavio inovaciju koja ima potencijal promijeniti izgled unutrašnjosti kabine vozila. Čine to potpunom digitalizacijom svih prikaza na ekranima i instrumentima u kabini, prebacujući projekciju na vjetrobransko staklo i pretvarajući ga u veliki ekran vidljiv sa svih mjesta u kabini.
– Zamislite navigaciju i informacije o vožnji koje se prikazuju poput panorame preko širokog, prozirnog vjetrobranskog stakla, gdje je usmjeren pogled vozača. Putnici pored vozača gledaju filmove ili druge video zapise na istom staklu. Dok gledate najnoviji video, dolazi videopoziv, a u kutu staklenog ekrana pojavljuje se lice prijatelja. Ova tehnologija iz snova, koja je prije postojala samo u filmovima ili reklamama, uskoro će postati stvarnost, opisuju inovaciju hologramskog head-up zaslona njeni autori.
Glavni je cilj ovakvog prikaza dati vozaču i putnicima više sadržaja nego što ga nudi klasični head-up zaslon, povećavajući kvalitet slike i šireći je preko cijelog vjetrobrana, bez ometanja pogleda. Osim toga, premještanje instrumentnog klastera i svih sadržaja s infotainment zaslona na hologram u vjetrobranu oslobađa se i mnogo prostora u samoj kabini, pa ona može biti potpuno redizajnirana u novim vozilima. Pred vozačem bi tako ostao tek manji skup tipki, a veliki ekrani, danas sveprisutni na centralnoj konzoli i oko nje, bili bi eliminirani.
U pozadini svega stoji tehnologija projiciranja slike, slična onoj kao kod head-up zaslona, ali koja uključuje tanki prozirni film na vjetrobranu, potreban za hologramski prikaz slike. On svojim fotohemijskim karakteristikama reagira na svjetlost projektora te omogućava napredan prikaz slika i videa – od navigacije, preko podataka o vožnji do multimedijskog zabavnog sadržaja, sve dostupno za gledanje bez skretanja pogleda s ceste.
Hyundai Mobis i ZEISS dogovorili su saradnju na daljem razvoju te tehnologije, kako bi ona mogla uskoro ući i u serijsku proizvodnju te u konačnici osvanuti u vozilima već 2027. godine, piše Autonet.
VEZANO
Dvostruka Porsche premijera: Novi 911 GT3 i 911 GT3 sa Touring paketom