Marketing X Business

Alkaloid u BiH ove godine ostvario rast od 11 posto

Marx.ba

(Foto: Alkaloid)

Ukupne konsolidovane prodaje Alkaloida AD Skoplje u periodu januar – septembar 2024. godine su dostigle 231,3 miliona eura, što je za 14% više u usporedbi sa istim periodom prošle godine.

Коnsolidovane prodaje ostvarene na domaćem tržištu su povećane za 20%, a ukupni konsolidovani izvoz kompanije je povećan za 12%. Njihovih 32% od ukupnih konsolidovanih prodaja ostvarene su u Sjevernoj Makedoniji, dok je, 68% ostvareno na inostranim tržištima. Gledajući prema regionima, u zemljama Jugoistočne Evrope ostvareno je 27% ukupnih konsolidovanih prodaja, u zemljama Zapadne Evrope (ZND, UKR…) 19%, a na drugim tržištima je ostvareno 1% od ukupnih konsolidovanih prodaja.

Najveći porast na izvoznim tržištima, u usporedbi sa prošlom godinom, bilježe prodaje ostvarene u Kipru, koje su povećane 36 puta, zatim u Gruziji, gdje su povećane 2,5 puta, u Velikoj Britaniji, gdje su povećane 2,4 puta, kao i u Litvaniji, gdje su prodaje udvostručene.

Zatim sljede one u Ukrajini (rast od 80%), Čileu (rast od 78%), Jordanu (rast od 27%), u Ermeniji (rast od 19%), Albaniji (rast od 18%), SAD-u (rast od 16%), u Hrvatskoj (rast od 14%), Bosni i Hercegovini (rast od 11%), Crnoj Gori (rast od 10%), u Sloveniji (rast od 9%)…

Gledajući prema grupama proizvoda, u strukturi ukupnih konsolidovanih prodaja najveće učešće zauzimaju proizvodi iz segmenta farmacija, i to 90%, dok segment hemija, kozmetika i bilje učestvuju sa 10%. Od farmaceutskih proizvoda najveći udio ukupnim konsolidovanim prodajama imaju antibiotici sa 27%, sljede preparati OTC sa 18%, neurološki preparati sa 12%, kardiološki preparati sa 11% itd, objavila je kompanija u svom izvještaju.

U 2024. godini, u smjeru posvećenosti stalnoj modernizaciji i o proširenju proizvodnih kapaciteta, proizvodnih volumena i asortimana, Alkaloid AD Skoplje je kompletiralo realizaciju svog najvećeg investicijskog poduhvata u zadnje dvije decenije – novi pogon za proizvodnju čvrstih farmaceutskih oblika Tabletno odjeljenje 2.0 i prateće tehničke prostorije. Novi tehničko-tehnološki kapacitet, čiji je cilj više od dvostrukog povećanja obima i veća fleksibilnost u proizvodnji čvrstih farmaceutskih oblika, zauzima površinu od 6.200 m2 (proizvodne i tehničke prostorije), za koju je ALKALOID uložio ukupno 19,4 miliona eura.

U prvom polugodištu ove godine realizovala se strateška investicija i u PC Kozmetika. Instalirana je nova proizvodna linija za proizvodnju i pakovanje vlažnih maramica, u vrijednosti od 1,7 miliona eura. Nova proizvodna oprema za proizvodnju vlažnih maramica je sa kapacitetom od 120 komada/u minuti i dopunjena je sa potpuno automatizovanim linijama za pakovanje. Na ovaj način je omogućeno da se udvostruči kapacitet za proizvodnju vlažnih maramica i da se proširi paleta proizvoda koji se mogu proizvoditi i pakovati.

Ukupne investicije u osnovna sredstva u periodu januar – septembar 2024. godine iznose 16,5 miliona eura, objavljeno je.

VEZANO

Tržište je eksplodiralo: Koliko su zapravo učinkoviti Ozempic i njegovi konkurenti